YouGov lanceert SimIT Web: een geavanceerd shopper-analytisch platform dat category management transformeert
Met dieper inzicht in shoppers helpt YouGovs SimIT Web merken bij het voorspellen, verbinden en groeien

YouGov, een toonaangevende speler op het gebied van shopper-intelligentie, is trots om de lancering van zijn nieuwe, geavanceerde product, SimIT Web, aan te kondigen. Deze geavanceerde tool is gebaseerd op unieke consumentmetingen en zal de oplossing zijn voor category managers, met een aanzienlijke upgrade ten opzichte van eerdere tools. SimIT Web is ontworpen als een essentiële basis voor shopper-inzichten en biedt strategische aanbevelingen voor verbeterde categorieprestaties, gebaseerd op de eigen YouGov Shopper-data.
SimIT Web gaat verder dan alleen het identificeren van groeimogelijkheden. Het biedt duidelijke, bruikbare inzichten om het potentieel van merken en categorieën effectief te optimaliseren. FMCG-retailers en -fabrikanten krijgen toegang tot shopper-inzichten in 16 Europese markten, waarbij ruim 21 miljoen aankoopgedragingen worden geanalyseerd en gestructureerd rond meer dan 100 KPI’s. Dit resulteert objectieve analyses die de meest veelbelovende kansen voor categorie- en merkengroei blootleggen.
Toegankelijk via een altijd beschikbaar online platform, biedt SimIT Web gedetailleerde sociaaldemografische segmentaties voor een uitgebreid inzicht in consumentengedrag. De geavanceerde datavisualisatiemogelijkheden en rapportagefuncties verbeteren, met tal van nieuwe functies, de gebruikservaring. Hierdoor zijn snellere, datagedreven beoordelingen en besluitvorming mogelijk.
SimIT Web bevordert een collaboratieve aanpak en verbetert de teamefficiëntie door waardevolle gegevens te leveren aan category managers, analisten, merkmanagers en besluitvormers. Het voorzien in diepgaande analyses en duidelijke, bruikbare aanbevelingen stelt analisten in staat om trends in consumentengedrag en concurrentiebenchmarks naadloos te identificeren. Tegelijkertijd helpt het category managers groeikansen te benutten die de merkpositionering versterken. Dit stelt besluitvormers in staat inzichten om te zetten in uitvoerbare bedrijfsstrategieën.
Stefan Schemann, Product Director bij YouGov vertelt: "We zijn trots om SimIT Web te introduceren, een geavanceerd platform dat shopper-inzichten transformeert in krachtige en bruikbare strategieën. Deze tool stelt merken in staat om verbinding te maken met consumenten en ongekende groei te realiseren."
SimIT Web wordt aangedreven door Circana’s Liquid Data®-technologieplatform. In de komende maanden zal er ook een AI-aangedreven chatbot beschikbaar komen, welke in-app ondersteuning biedt om gebruikers tijdens hun reis in realtime te begeleiden.
Over YouGov
YouGov is een wereldwijde onderzoeks-, data- en analytics-groep. Onze missie is om ongeëvenaarde inzichten te bieden in wat de wereld werkelijk denkt en doet. We zijn actief in de VS, Noord-, Midden- en Zuid-Amerika, Europa, het Midden-Oosten, India en Azië-Pacific. Met deze activiteiten hebben we een van de grootste onderzoeksnetwerken ter wereld.
Bovenal wordt YouGov gedreven door de realiteit. Dit komt voort uit een uniek panel van miljoenen geregistreerde leden in 55 landen. Dit panel omvat zo’n 18 miljoen winkeltrips en miljoenen onderling verbonden datapunten. Onze unieke benadering van het rekruteren en betrekken van ons panel, gecombineerd met onze geavanceerde technologieplatforms, stelt ons in staat om real-world en realtime inzichten te leveren. Dit leidt tot betere besluitvorming en een concurrentievoordeel voor onze klanten.
Als vernieuwers en pioniers in online marktonderzoek hebben we een sterke reputatie als betrouwbare bron van nauwkeurige data en inzichten. Getuige hiervan wordt YouGov-data regelmatig aangehaald door de wereldwijde pers. We zijn consequent een van de meest geciteerde marktonderzoeksbronnen ter wereld.
YouGov / Research Reality
- Voor meer informatie, bezoek: business.yougov.com
- Verken meer: SimIT Web | Growth. Rooted in Reality.
Perscontact:
- Andrew Farmer, Global Head of PR and Editorial, YouGov
- E-mail: andrew.farmer@yougov.com