Wiggli: de nieuwe 'TalentTech' die de digitale rekrutering wil revolutioneren

Wiggli’s internationale aanpasbare digitaal Total Talent Management platform biedt een geoptimaliseerde oplossing voor bedrijven, hun leveranciers en kandidaten om gegevens te centraliseren, te stroomlijnen en te automatiseren. Als pionier in het gebruik van technologie om talentmanagement te verbeteren, loopt het voorop in het concept van 'TalentTech'.

Brussel, 16 maart 2021 - Het matchen van het juiste profiel met de juiste job blijft een voortdurende, strategische uitdaging voor human resources. De gezondheidscrisis heeft de digitalisering van de processen en het nu alom bekende telewerken versneld en verveelvoudigd. De oprichters van Hireme, Stéphanie Reniers, Olivier de Montjoye, Farid El Machaoud en Hassane Lhasnaoui, wilden bedrijven, die geconfronteerd werden met de realiteit van de snel bewegende wervingswereld, een completere oplossing bieden. Ze maakten van deze crisis gebruik om zichzelf heruit te vinden en werden zo Wiggli. Een knipoog naar beweging ('wiggle' in het Engels) en de moeilijkheid om talent aan te trekken en te behouden (het woord 'wigglers' verwijst naar een specifiek deel van een magneet). In België, Duitsland en Frankrijk maken al meer dan 13.000 gebruikers en 300 bedrijven gebruik van het platform. Dagelijks schrijven gemiddeld tussen de 1.000 en 1.500 kandidaten zich in. ​ ​ ​

Wiggli, voorloper van het "TalentTech" concept

Om het talent dat zij nodig hebben aan te trekken, te selecteren en aan te werven, moeten bedrijven tegenwoordig een heleboel hulpmiddelen gebruiken die niet altijd met elkaar interageren. Dit maakt het werk van recruiters vaak omslachtig. Daarom ontwikkelde Wiggli een alles-in-één Total Talent Management tool. Hiermee kunnen bedrijven de efficiëntie verhogen, kosten verlagen en een totaalbeeld behouden van al hun rekruteringsbehoeften, ongeacht het type contract.

"Organisaties zijn zich er steeds meer bewust van dat de vaardigheden van de potentiële kandidaat en de culturele match met de waarden van het bedrijf belangrijker zijn dan het type contract zelf", legt Farid El Machaoud, medeoprichter en CEO van Wiggli, uit. "Met onze Total Talent Management tool kunnen we al het talent in kaart brengen, of het nu intern of extern is. Wiggli maakt het met name mogelijk de door de ondernemingen gewenste uitdaging van direct sourcing aan te gaan en passief talent, dat openstaat voor voorstellen om van job te veranderen, eruit te halen." ​ ​ ​ ​

Wiggli positioneert zich als pionier op het vlak van digitale rekrutering en effent het pad voor het concept "TalentTech". Net als bij FinTech of HealthTech wordt ook hier technologie gebruikt om talentmanagement, administratieve processen specifiek voor human resources en aanwerving, opnieuw uit te vinden.

Wiggli, een efficiënte en transparante oplossing voor bedrijven, leveranciers en kandidaten

Naast de duidelijke en efficiënte visualisering van het procesverloop dankzij de centralisatie van gegevens op één platform, biedt Wiggli ook de mogelijkheid om rechtstreeks (zonder tussenpersoon) of onrechtstreeks (via de "leveranciersmarkt") verschillende profielen en contracttypes aan te werven, ongeacht de duur, contractuele statuut (freelance, bepaalde duur, onbepaalde duur, tijdelijk, stagiair, enz.) of de gevraagde dienstverlening. Naargelang hun behoeften kunnen HR-managers of de aankopers Wiggli ook gebruiken om alle processen te automatiseren, van aantrekking tot onboarding, via een flexibele maandelijkse abonnementsformule.

Wat de kandidaten betreft, blijkt Wiggli ook voor hen een waardevolle bron van informatie om bedrijven te leren kennen en de beste keuze qua werkgever te maken. Kandidaten kunnen gratis kiezen om "zichtbaar" te zijn op Wiggli en dus vindbaar voor recruiters, of "onzichtbaar". Via deze optie kunnen zij aanbiedingen ontvangen die overeenkomen met hun profiel, dankzij een geavanceerd matching-algoritme, zonder hun identiteit bekend te maken of zich op "inactief" te zetten. Wiggli is een belangrijk platform om tegemoet te komen aan de behoeften van zowel actieve als passieve kandidaten op zoek naar een job.

Meer concreet en in enkele cijfers, biedt het platform de mogelijkheid tot:

  • De aanwerving van 2,5 keer meer kandidaten;
  • 40% extra besparingen voor bedrijven;
  • 2 keer meer opdrachten die op tijd worden vervuld;
  • Een toename van 86% in geaccepteerde aanbiedingen via direct sourcing.

Wiggli, innovatie in het hart van de crisis

Over het algemeen is het vinden en behouden van talent of een job moeilijker dan het lijkt. De gezondheidscrisis heeft dan ook meerdere sectoren geïmpacteerd, waaronder de werving van personeel. Bedrijven werden genoodzaakt zich aan te passen aan nieuwe gewoontes: telewerken en aanwerving op afstand werden de norm. In 2020 hebben bedrijven zichzelf digitaal moeten heruitvinden. Door de gezondheidscrisis kwam de rekruteringswereld tot stilstand. Sinds de aankondiging van de vaccins is de zoektocht naar talent en outsourcers weer op gang gekomen. Het probleem is nu om kandidaten te vinden, die steeds zeldzamer worden. "Vandaar het ontstaan van Wiggli, een brug tussen de twee realiteiten: die van de rekruteringswereld in volle beweging en de moeilijkheid om talent aan te trekken en te behouden", besluit Farid El Machaoud. ​

Lisa Berendsen

Account Executive, Ketchum

###

Over Wiggli
Sinds 1 maart 2021 is Wiggli de nieuwe naam van Hireme, een bedrijf dat in 2017 werd opgericht en gespecialiseerd is in rekrutering. De naam van de onderneming is mee geëvolueerd met het platform dat centraal staat in haar activiteiten. Wiggli, gevestigd in België en opgericht door 4 rekruteringsexperts (Stéphanie Reniers, Olivier de Montjoye, Farid El Machaoud en Hassane Lhasnaoui), is ook internationaal actief, voornamelijk in Frankrijk en Duitsland. In totaal maken al meer dan 300 bedrijven van alle groottes gebruik van het platform en dagelijks melden zich zo'n 1.000 tot 1.500 kandidaten aan. Wiggli heeft in totaal 24 werknemers. Voor meer informatie kunt u terecht op het platform: https://www.wiggli.io ​ ​

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Ketchum

Ketchum is an international PR consulting agency, located in Brussels, with a focus on corporate clients. We offer you communication solutions with a twist: creative and out of the box. If you’re looking for fresh and new ideas to solve topical problems, Ketchum is your perfect match.  
 

Neem contact op met

Scheldestraat 122 Brussel

ketchum.brussels