Vraag naar fietsen schiet fors de hoogte in door voorspoedig lenteweer

Meisjes- en bakfietsen enorm populair op zoekertjeswebsite Kapaza.be, ook elektrische fietsen en de merkmodellen zitten in de lift

Brussel, 04 april 2014 – Met een gemiddelde recordtemperatuur in maart hebben we de start van de lente niet gemist. Aangename temperaturen beïnvloeden niet alleen de gemoedsrust van de Belgen, maar ook op de manier waarop ze zich verplaatsen. De afgelopen weken ontpopte de categorie fietsen zich, met zijn 22.000 zoekertjes, tot de meest populaire op de zoekertjeswebsite Kapaza.be, en het zijn duidelijk niet alleen wielertoeristen die de fietskoorts te pakken hebben.

De hele familie de fiets op

Van een echte winter zijn we bespaard gebleven, en ook de eerste lenteprik is veelbelovend. Bij deze aangename temperaturen kiezen meer Belgen er bewust voor om zich te verplaatsen met de fiets en de auto thuis te laten. Dat vertaalt zich ook naar het adverteer- en zoekgedrag op de zoekertjessite Kapaza.be. In vergelijking met een jaar geleden namen vraag en aanbod naar fietsen met maar liefst één derde toe. Vooral de vraag naar fietsen en accessoires die de hele familie in staat stellen de tweewielers te gebruiken schiet flink de hoogte in. Naast stoeltjes, helmen en aanhangfietsen valt vooral de vraag naar meisjes- en bakfietsen op, met voor beiden een stijging van zomaar even 300 procent! Door het ruime aanbod en de schappelijke prijzen biedt  Kapaza.be ouders de ideale oplossing wanneer de kinderen steeds opnieuw uit hun fiets groeien.

Elektrisch: extra ecologisch

De elektrische fiets is het cliché van ‘alleen voor oudere en/of minder mobiele mensen’ duidelijk ontgroeid en trekt nu ook kopers aan die een goedkoper, groener en stiller alternatief zoeken voor andere gemotoriseerde vervoersmiddelen. Dat het fenomeen geen eendagsvlieg is blijkt duidelijk uit de zoekopdrachten op Kapaza.be, waar de elektrische fiets nu steevast in de top drie staat met een groeispurt van meer dan 500% ten opzichte van het voorjaar 2013.

Voorjaarsklassiekers doen wielerkoorts stijgen

De lente brengt ook de voorjaarsklassiekers met zich mee, met in hun kielzog een grote groep wielertoeristen die duidelijk hun toevlucht zoeken tot Kapaza.be om hun volledige uitrusting aan te schaffen of aan te vullen. Met De Ronde Van Vlaanderen in het vooruitzicht prijken merken als Specialized, Cannondale, Colnago, Ridley,… in de top zoektermen van de maand maart.
België blijft met andere woorden, dankzij Kapaza.be, een fietsland bij uitstek!

140404_Newsflash_Kapaza.pdf

Persberichten in je mailbox