Schreif jij ook fauten als je honger hebt?

Snickers pakt uit met verassende online kampanje

Sint-Stevens-Woluwe – 20 augustus 2014 – Als je honger hebt, ben je jezelf niet helemaal. Dat is het overkoepelende uitgangspunt van de campagnes waarmee chocolademerk Snickers® sinds een tweetal jaren de Belgische markt in trekt. Vanuit dezelfde optiek pakt het merk nu ook uit met een ludieke online campagne, die de gevolgen van het hongergevoel combineert met een klassieker op het internet.

Bedoelde u: Googel?
Wie de komende weken een foutje maakt bij het zoeken via de populaire online zoekmachine Google krijgt niet alleen het vertrouwde “bedoelde u…” van Google zelf te zien, maar ook een komisch bedoelde gesponsorde terechtwijzing[1] die leidt naar een pagina waar de nieuwe reclamespot van Snickers® wordt onthuld[2]. De ludieke opzet vertrekt vanuit het uitgangspunt dat je jezelf niet bent als je honger hebt. Fysiek heeft dat hongergevoel tot gevolg dat je lichaam op onverwachte manieren kan reageren: je kan het normale ritme niet meer volgen, je vertoont een gebrek aan energie of, net omgekeerd, je krijgt een adrenalinestoot waardoor je onmogelijk kalm kan blijven. Mentaal veroorzaakt een hongergevoel vaak een gebrek aan concentratie en geduld, waardoor je zaken moeilijk of half afwerkt. Die elementen kunnen er snel toe leiden dat je fouten maakt. Daar speelt Snickers® nu op in door je speels op die fouten te wijzen én je een oplossing aan te bieden. Want honger stillen is een noot die Snickers® makkelijk kraakt.

Nieuwsgierig? Zorg dan, al dan niet opzettelijk, voor een typfoutje bij een zoektocht op Google.
Of surf rechtstreeks naar:
www.jebentjezelfnietalsjehongerhebt.be

Wist je dat...
...dit de tien meest voorkomende fouten zijn in het Nederlands? :

  1. DT-fouten - Hij word iedere dag door zijn vriendin gebeld.
  2. Met of zonder w? - Wij hebben u toestemming nodig voor deze uitgave.
  3. Aan elkaar of niet? - Krijgen jullie een maaltijd vergoeding?
  4. Waar hoort het trema thuis? - De meeste ideëen zijn niet origineel.
  5. Was het ie, i of y? - In welke woestijn staat de pyramide van Cheops?
  6. Tussenletters - Het hondehok bleek niet groot genoeg.
  7. Tweeklanken - De rouwe groenten smaakten hem niet. 
  8. Hoofdletters - Het engelse voetbalteam heeft gisteravond weer verloren.
  9. Medeklinkers - Zij moest onmiddelijk naar huis na de vergadering.
  10. Voltooid deelwoord – Waarom heb je al een hele tijd niets meer gezegt?
     

[1] Bij de 500 meest gebruikte zoektermen op www.google.be (bron: Google)

[2] Wist je dat een Gremlin in de originele film effectief een Snickers eet onder de keukentafel in een welbepaalde scène?

 

Dimitri Vleminckx

Pr Consultant, Ketchum

Kathy Heungens

Corporate Affairs Director, Mars Belgium

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Ketchum

Ketchum is an international PR consulting agency, located in Brussels, with a focus on corporate clients. We offer you communication solutions with a twist: creative and out of the box. If you’re looking for fresh and new ideas to solve topical problems, Ketchum is your perfect match.  
 

Neem contact op met

Scheldestraat 122 Brussel

ketchum.brussels