Samsung Electronics B2B evolueert van product- naar marktgeoriënteerde structuur

Om beter te beantwoorden aan specifieke noden van zijn bedrijfsklanten, werkt Samsung Electronics sinds 1 september 2014 met een nieuwe structuur op het vlak van B2B in België. Hierdoor zal het bedrijf een betere dienstverlening bieden en komen ook de convergentievoordelen van het brede productgamma beter tot hun recht. ​

Samsung Electronics heeft wereldwijd de ambitie om verder te groeien in de bedrijvenmarkt door het aanbieden van totaaloplossingen. Hiervoor werden er in totaal 9 verticale markten geïdentificeerd waarop het technologiebedrijf zich voortaan zal toespitsen: Healthcare, Education, Finance, Public Sector, Hospitality, Retail, Logistics, Construction en Industry. Dankzij het brede gamma met onder andere smartphones, tablets, professionele schermen, printers, LED-verlichting, enz. is Samsung Electronics immers in een unieke positie om per sector totaaloplossingen aan te bieden met eigen producten.

Deze wereldwijde strategie heeft ook een impact op de Belgische B2B structuur van Samsung Electronics. Ralph Van Lysebeth, Head of B2B van het Belgische filiaal, licht toe: “Waar we vroeger bedrijven benaderden vanuit een bepaalde productcategorie, zullen we voortaan uitpakken met totaaloplossingen op maat van hun sector. Dit is natuurlijk niet zonder gevolgen voor onze interne organisatie. Evert Van Camp leidt vanaf heden de B2B salesorganisatie en de verticale markten worden verder uitgebreid onder leiding van Michiel Merckx.  Nieuw is ook dat het B2B productmanagement en de daarbij horende oplossingen in één groep worden ondergebracht bij Koen De Loof. De B2B mobile oplossingen worden op hun beurt specifiek ondersteund door een team onder leiding van Stef Sleurs.”

Deze nieuwe structuur werkt complementair met en wordt versterkt door het bestaande verkoopkanaal, dat volledig in handen blijft van de channel partners. Het uitwerken van sectorspecifieke oplossingen doet Samsung dan ook samen met dit kanaal.  Bovendien biedt Samsung Electronics een verdere uitbreiding van het STEP programma aan, waardoor zijn partners nog gemakkelijker toegang krijgen tot de juiste informatie, ondersteuning en uitgebreidere commerciële samenwerking.