Persuitnodiging : Rondetafelgesprek Week van de Migraine

Wanneer: donderdag 11 mei 2017 om 10:30 uur

Waar: APB, Stevinstraat 137, 1000 Brussel

Beste,

Migraine is een taboe in onze maatschappij. 6 op 10 migrainelijders schaamt zich over zijn of haar aandoening. 5 op 10 patiënten verbergt migraine voor zijn of haar collega’s en werkgever. Daar willen GSK en apothekersverenigingen Ophaco en de Algemene Pharmaceutische Bond (APB) verandering in brengen.

Voor de eerste keer gaan werkgevers, migrainelijders, apothekers, een arbeidsgeneesheer en neuroloog in gesprek over het taboe dat in België rond migraine hangt. Dat doen ze tijdens een rondetafelgesprek op 11 mei in de kantoren van APB in Brussel. Bovendien krijg je de mogelijkheid om in avant-première migraine tijdens een ‘migraine experience’ te ervaren. Het doel van deze zintuiglijke ervaring is de voorzet te geven om de dialoog te starten en het onbegrip rond de ziekte op te heffen. Deze migraine experience zal tijdens de Week van de Migraine beschikbaar zijn voor het grote publiek.

De Week van de Migraine gaat door van maandag 15 t.e.m. zaterdag 20 mei 2017 in de Belgische apotheken en bedrijven die de campagne mee ondersteunen. Door werkgevers, migrainelijders en hun omgeving op een laagdrempelige manier te informeren over de aandoening, wil de campagne het taboe rond migraine doorbreken. In de maatschappij én op de werkvloer.

Wil jij een inkijk krijgen in het leven en werken met migraine? Wil je weten hoe het is om migraine te ervaren? Kom dan naar het rondetafelgesprek op donderdag 11 mei vanaf 10:30 uur bij de Algemene Pharmaceutische Bond in Brussel.

Programma:

10:30 – 11:00      Onthaal

11:00 – 11:05      Introductie door Alain Chaspierre, woordvoerder APB

11:05 – 11:20      Migraine in 2017 door Dr Gianni Franco, Neuroloog CHU-UCL

Namen Dinant, medewerker Ulg, Belgian Brain Council

11:20 – 11:30      ‘Week van de Migraine’ door Jan Depoorter, woordvoeder APB

11:30 – 12:15      Rondetafelgesprek ‘Migraine op het werk’ gemodereerd door Dries Desmet en met:

• Dr Gianni Franco, neuroloog bij CHU – UCL Namen Dinant
  • Alain Chaspierre en Jan Depoorter, woordvoerders APB
  • Griet en Juliette, migrainepatiënten
  • Mimi Lamote, CEO Mayerline en migrainepatiënt
  • Dr Peter Winderickx, arbeidsgeneesheer bij Mensura

12:15 – 12:30      Vragen en antwoorden, conclusie en voorstelling van het charter voor

een betere erkenning van migraine in België

12:30 – 12:45      Migraine Experience in avant-première

Interviewmogelijkheid

Lunch

Indien u aanwezig wenst te zijn of een van de sprekers wil interviewen, gelieve contact op te nemen met [email protected] of op 0475 23 00 72.

Graag een seintje indien u enkel het persdossier wenst te ontvangen.

Met vriendelijke groeten,

Ann