Nieuw, smeuïg, verrassend, heerlijk verfrissend en ‘made in Belgium’: maak kennis met M&M's® Ice Cream Chills, de nieuwe ijspralines van Mars

Dertig jaar geleden lanceerde Mars zijn originele en intussen welbekende ijsrepen (Mars®, Snickers®, Twix® en Bounty®). Nu, anno 2022, is het tijd voor innovatie binnen de ijscategorie: met de gloednieuwe M&M’s® Chills geeft Mars een nieuwe schwung aan de steeds groter wordende ijsmarkt (1) : Mars combineert merkervaring met het segment van de ijspralines en dat in een ‘typische M&M’s®’ bite-size formule mét twee verschillende smaken. En er is meer: het nieuwe lekkers wordt niet alleen in ons land geproduceerd, ook is België de eerste markt waar het product gelanceerd wordt. Zo is M&M’s® Chills een op-en-top Belgische primeur!

Sint-Stevens-Woluwe, 19 april 2022 - Het op één na grootste chocolademerk ter wereld en de vierde grootste in België: M&M’s® behoort tot de absolute wereldtop als het op chocolade aankomt. Iets om fier op te zijn, maar anderzijds ook een uitdaging om relevant en vernieuwend te blijven. ​ En die ambitie hebben ze zeker bij Mars: met de innovatie van M&M’s® Chills krijgt het segment van de ijspralines een gloednieuwe up-to-date, frisse en merkgedragen impuls. ​ Heerlijk smeuïg, gevuld met mini crunchy M&M’s® en omhuld met melkchocolade: de bite-size M&M’s® Chills ijspralines vrolijken elke gelegenheid op.

M&M’s® Chills, op-en-top Belgische innovatie primeur

Voor ons Belgen is de komst van de M&M’s® Chills extra speciaal. Niet alleen is Tom Leemans, Mars Global Ice Cream Director, een Belg, ook voor de ontwikkeling en de productie van de gloednieuwe innovatie werd er met de Belgische fabrikant Belgian Icecream Group (BIG), beter bekend als IJsboerke, samengewerkt.

En het wordt een nóg Belgischer verhaal: de Belgische markt werd uitgekozen om als allereerste de gloednieuwe M&M’s® Chills te lanceren. En dat maakt Tom Leemans fier: “Uiteraard ben ik als Mars Global Ice Cream Director erg verheugd op de lancering van het nieuwe product. Maar het feit dat de Belgische markt ook meteen de allereerste is waar de M&M’s® Chills worden geïntroduceerd, maakt mij des te meer fier.”

Ook An De Volder, General Manager Mars Multisales Belgium, is blij met de uitrol van de ‘op-en-top Belgische’ primeur: ​ “Het merk M&M's® is goed ingebed in België in de categorie van de chocolade. Met een grote variëteit in het chocolade bite-size assortiment en uitbreidingen van het merk op het gebied van chocoladetabletten, het seizoensgebonden aanbod (voor Pasen, Kerst en eindejaar) en ook op vlak van ijs, hebben tot wel 1 op de 3 Belgische gezinnen regelmatig een M&M’s®-product in huis (2)” legt De Volder uit.

“Het gebeurt niet elke dag dat Belgische consumenten de primeur krijgen om als eerste met een nieuw product kennis te kunnen maken. We zijn er dan ook erg blij mee dat we het allereerste land zijn waar de nieuwe M&M’s® Chills op de markt worden gebracht en zijn er rotsvast van overtuigd dat de Belgische consument te vinden zal zijn voor de nieuwe M&M's® Chills. Zo kunnen we het merk M&M's® nog beter verankeren in de Belgische markt.”

Een iconisch merkmoment, tot stand gebracht samen met M&M’s® fans

Globaal gezien is de ​ ijscategorie bijzonder populair. De categorie blijft elk jaar groeien (6%), en dat is onder andere te danken aan de connotatie van ijs met gelukkige momenten: "Ijs is een unieke categorie, verweven met fijne, vaak zomerse herinneringen aan gedeeld ijsplezier,” legt Tom Leemans uit. “In de vluchtige, onzekere, complexe en veranderende wereld van vandaag zijn consumenten op zoek naar momenten van ‘eenvoudig geluk’ die spontaan een glimlach op je gezicht toveren. (Bijna) Iedereen houdt van ijs. De categorie is wereldwijd de derde grootste binnen ‘Treats and Snacks’ en groeit ook nog eens élk jaar. Daar moet je iets mee doen.”

“Het is dan ook deel van onze Mars Ice Creams visie om de consumentenervaring van onze iconische chocolademerken om te zetten in de ijscategorie. Dertig jaar geleden deden we dat al met de lancering van onze chocoladerepen in een ijs-jasje. Vandaag geeft M&M’s® Chills de ambitie om die visie verder waar te maken, en dat in een bite-size formule,” zegt Tom Leemans.

“Met de lancering van M&M’s® Chills verbinden we onze globale mindset en approach omtrent ice cream met het merk M&M’s®. Daarmee spelen we, onder andere, in op nieuwe verbruiksmomenten van ice cream en van M&M’s®-fans. Een doelgroep die we overigens ook van bij het begin van de ontwikkeling van de M&M’s® Chills betrokken hebben. Zo werkten we samen met consument-focusgroepen aan wie we om feedback vroegen over de M&M’s® Chills. Daaruit kwam onder andere ook de keuze voor twee verschillende smaken: de M&M’s® Chills Peanut en de M&M’s® Chills Salted Caramel. De betrokkenheid van onze consumenten geeft niet alleen een grote meerwaarde aan ons gloednieuwe product, maar ook aan het merk in het algemeen en de relatie met de fans van M&M’s® in het bijzonder. Samen hebben we gewerkt aan een iconisch merkmoment, zodat het met M&M’s® Chills altijd tijd is voor een heerlijk ‘ice o’clock’-moment.”

Steeds significanter wordende categorie

Ice Cream is een categorie met een zeer hoge ‘House Hold Penetration’: 86%(2) van de Belgische huisgezinnen, en dat aantal groeit nog steeds, halen ice cream in huis. De afgelopen twee jaar groeide de totale ice cream categorie in België met 3.8% CAGR (1) in het Nielsen universum. Het Mars ice cream portfolio doet het nóg beter en draagt zo bij tot de groei van de totale categorie. Binnen de ice cream categorie zijn ice cream bars en ijspralines beide kleinere segmenten, maar wel segmenten die voor de snelste groei tekenen: respectievelijk 18% voor ice cream bars en 11% voor ijspralines. Het segment van de ijspralines maakt momenteel 2% van de Nielsen ijsmarkt uit. Er is dus zeker nog ruimte voor meer ijsplezier.

“Hoewel ijspralines vandaag een bescheiden deel van de ijsmarkt uitmaken, tekenen die wel voor een versnelde groeitrend. Meer dan een derde van de consumenten zoekt ijsproducten die passen bij ​ ‘sharing & connecting’-momenten. ​ Met de M&M’s® Chills hebben we nu een antwoord gevonden op de vraag naar meer merken en formaten die inspelen op de trend in de markt,” aldus An De Volder.

Productspecificaties

De M&M’s® Chills zijn verkrijgbaar in dozen van 9 Chills (9 x 21ml) en in twee smaken: M&M’s® Chills Peanut (51 kcal per stuk) en M&M’s® Chills Salted Caramel (49 kcal per stuk).

Aanbevolen verkoopprijs: €5,49/ doos van 9 Chills

Beschikbaar vanaf: april 2022

Verkrijgbaar bij de Belgische retail en in cinema’s

(1) Nielsen Belgium, YE 2021, Consumer Sales Value

(2) GFK, Q3 2021, Household Penetration M&M’s chocolate, 27.4

Over Mars

Mars Inc. is één van de snelst groeiende voedingsbedrijven ter wereld, met meer dan 130.000 medewerkers in meer dan 80 landen. Het niet-beursgenoteerde familiebedrijf produceert en verdeelt enkele van ’s werelds favoriete merken, waaronder M&M's®, Snickers®, Twix®, Mars®, Balisto® en Bounty®, Uncle Ben's®, Pedigree®, Cesar®, Frolic®, Whiskas® en Sheba®.

Mars Belgium is sinds 1962 actief op de Belgische markt, in de segmenten Petcare, Chocolade en Food (rijst, tarwe, pasta en sauzen). In 2020 realiseerde Mars Belgium een omzet van 309 miljoen euro. Op de twee sites in Sint-Stevens-Woluwe en de derde in Olen werken in totaal 371 medewerkers.

Al voor 10 jaar op een rij, startende in 2009, werd Mars Belgium verkozen tot een van de beste bedrijven om voor te werken. In 2014 kreeg het bedrijf van het Great Place to Work® Institute ook de "Inspiring Culture"-award voor zijn unieke, waardegedreven en open bedrijfscultuur. In 2018 was Mars Belgium genomineerd door het Great Place to Work® Institute voor de Special Award « Sustainable Employability » en « Inclusion » en in 2019 voor « Continuous Learning ».

Mars Belgium is ook actief lid van het BACA: Belgian Alliance For Climate Change Action en het Belgische Beyond Chocolate, het platform voor duurzame chocolate.

Graag meer weten over Mars Belgium? Bezoek dan onze website: bel.mars.com of neem een kijkje op Facebook (Mars Belgium), LinkedIn (Mars) of Instagram (@marsincbelgium).

Contact voor de pers via Corporate Affairs Mars Belgium:

Algemeen:

0800/93.047

Tijdens kantooruren, van maandag tot vrijdag tussen 9u en 17u en via

Kathy Heungens - Corporate Affairs Director Mars Belgium NV/SA:

02/ 712 72 22

0499/ 58 59 17