myPOS lanceert eerste omnichannel betaaloplossing voor kleine zelfstandigen in België

Samenwerking met Bancontact laat kleine zelfstandigen toe hun klanten een volledig scala aan betalingsmogelijkheden aan te bieden

myPOS, een volledig omnichannel betalingspakket voor kleine zelfstandigen, kondigt een samenwerking aan met Bancontact, het meest gebruikte betalingssysteem in België. De komst van myPOS op de Belgische markt zal de handelaars helpen om de concurrentie met grotere bedrijven aan te gaan, en biedt een antwoord op de steeds hogere verwachtingen rond betalingsmogelijkheden van consumenten. myPOS is een cashloze betaaloplossing voor kleine handelaars, waarmee ze kaartbetalingen in de winkel, online of via mobiele apparaten kunnen aanvaarden. Dit gebeurt via een gamma aan mobiele apparaten en online betalingsdiensten. Naast Bancontact aanvaardt myPOS ook andere grote betalingssystemen, zoals Visa, Mastercard, JCB, UnionPay en binnenkort AMEX. Gezien de positie van Bancontact als voornaamste betalingssysteem in België kan myPOS als eerste een omnichannel betaaloplossing voor kleine handelaars op de Belgische markt aanbieden.

 

myPOS stelt KMO’s in staat om aan boord te springen van de omnichannel-ervaring die consumenten vandaag de dag verwachten. Kleine zaakvoerders kunnen op hetzelfde niveau als grotere ondernemingen spelen, door het voor hen gemakkelijk en goedkoop te maken om te cross-sellen en al hun verkoops- en betalingsactiviteiten op één enkel platform samen te brengen. “Naast het feit dat alle betalingen op één plaats samengebracht worden, maakt onze technologie het voor kleine handelaars ook mogelijk om real-time toegang te hebben tot hun kapitaal, point-of-sale apparaten, betaalkaarten en rapporten”, zegt Robert Jenkins, Director van myPOS. Het is een uniek online betalingsplatform dat alle betalingen meteen afhandelt, of ze nu via kaart, smartphone of e-commerce worden uitgevoerd.

 

Betalingen via alle beschikbare verkoopkanalen

Van taxichauffeurs tot restauranthouders en bloemisten: de opkomst van digitalisering en betalingstechnologieën heeft de ondernemingswereld voor kleine en lokale ondernemingen drastisch veranderd. Consumenten verwachten steeds meer dat ze met hun contactloze kaarten en digitale portefeuilles waar dan ook kunnen betalen. myPOS biedt handelaars een gemakkelijke en betaalbare manier aan waarmee ze betalingen via mobiele toestellen, e-commerce en kaarten kunnen aanvaarden, en daardoor de steeds hogere verwachtingen van consumenten kunnen inlossen.

 

Het betalingsplatform van myPOS is niet alleen bedoeld voor fysieke winkels, maar ook voor handelaars met handelsactiviteiten buiten vier muren, zoals taxichauffeurs en straatverkopers. Er is een grote vraag vanuit de gemeenschap van micro-ondernemingen (waaronder handelaars, verkopers en zelfs directe-dienstverleners) voor een flexibele en betaalbare oplossing voor het aanvaarden van betalingen.

 

Robert Jenkins, Director van myPOS: “Met 1,39 miljard transacties per jaar is Bancontact het voornaamste betalingssysteem in België. Door hen toe te voegen aan de myPOS community, kunnen handelaars hun klanten het volledige scala aan betalingsmogelijkheden aanbieden. We verheugen ons er op om handelaars de kans te geven om Bancontactkaarten op hun myPOS-systemen te aanvaarden.”

 

Kim Van Esbroeck, CEO Bancontact Company: “We zijn heel blij om myPOS op de Belgische markt te verwelkomen als een van onze partners. Handelaars kunnen nu ook myPOS contacteren als ze op zoek zijn naar een innovatieve oplossing om elektronische betalingen met Bancontact te aanvaarden.”

 

myPOS terminals zijn niet verbonden aan jaarlijkse dienstcontracten of abonnementen. Er zijn geen activatiekosten en er hoeven ook geen complexe apps of software geïnstalleerd worden.

 

“Een van de troeven waar we het meest trots op zijn, is de directe afhandeling van betalingen. Zodra de betaling uitgevoerd is, online of op het POS platform van de handelaar, dan wordt die binnen enkele seconden al op het account van de handelaar afgehandeld. Het geld kan meteen gebruikt worden,” besluit Robert Jenkins.

Adriaan Snauwaert

Account Manager, Ketchum Brussels

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Ketchum

Ketchum is an international PR consulting agency, located in Brussels, with a focus on corporate clients. We offer you communication solutions with a twist: creative and out of the box. If you’re looking for fresh and new ideas to solve topical problems, Ketchum is your perfect match.  
 

Contact

Scheldestraat 122 Brussel

ketchum.brussels