MONA presenteert kleurgamma 2014

“Poedertinten, zandvariaties en exotische knalkleuren vertellen een persoonlijk verhaal”

Uit een doordacht interieur spreekt de ziel van de bewoner. Dat is de filosofie achter MONA, de exclusieve lijn decoratieverf waarmee Libert Paints de individuele consument verleidt. “Kleur in je interieur is een krachtig middel tot zelfexpressie”, zegt Daisy Seghers, deco segment manager bij MONA. “Met tweeëndertig nieuwe kleuren in vier uitgesproken interieurstijlen geven wij mensen inspiratie om de trends van 2014 te vertalen naar een persoonlijk verhaal.”

Onder de naam MONA brengt Libert Paints, de internationaal gereputeerde Gentse fabrikant van industriële verven, vloer- en gebouwverf, een exclusieve lijn decoratieverf op de markt. Sven Ghyselinck, managing director van Libert Paints: “Sinds meer dan honderd jaar hebben wij als professionele verffabrikant een enorme knowhow opgebouwd. De MONA-lijn brengt die binnen handbereik van de individuele consument. Anno 2014 is de tijd daar rijp voor: kwaliteit, authenticiteit en emotie zijn weer centrale waarden in de interieurwereld. MONA verbindt de hoogste verfkwaliteitsnormen met een verfijnd esthetisch gevoel.”

Tweeëndertig kleuren met emotie en een verhaal

Jaarlijks presenteert MONA in samenwerking met trendbureau Box 3 een eigen gamma aan trendkleuren. In het palet van 2014 vallen de romantische poedertinten, avontuurlijke zandvariaties, exotische knalkleuren en diepwarme thuistinten op. “Kleur in je interieur is een krachtig middel tot zelfexpressie”, zegt MONA deco segment manager Daisy Seghers. “Onze tweeëndertig trendkleuren helpen de consument om de vier kernemoties van het hedendaagse levensgevoel te uiten: (1) de frivole romantiek van ruisende rokken en bombastische fantasieën die we hebben vertaald in zachte poedertinten en toon-op-toon combinaties; (2) de drang naar exotiek tijdens korte, actieve vakanties, vervat in onze frisse knalkleuren, geïnspireerd op tropische vissen; (3) het verlangen om fysieke grenzen op te zoeken, vertaald in avontuurlijke zandvariaties; en (4) de nood om thuis tot rust te komen, in een diepwarm gekleurde omgeving die gezelligheid ademt.”

MONA staat met andere woorden voor kleuren die emotie oproepen en een verhaal vertellen. Zo werd de naamkeuze van de kleuren geïnspireerd door historische minnaressen en beroemde cocktails. Van een warm oranje getinte Mata Hari tot een frisse en heldere Kiwi Tini.

Prikkelende inspiratie

“Een interieur is het verlengstuk van iemands identiteit”, vervolgt Daisy Seghers. “Ons kleurenpalet van 2014 wil mensen prikkelen en inspireren om de nieuwste interieurtrends te vertalen naar hun persoonlijk verhaal.” Om de consument daarin te begeleiden toont het MONA moodbook 2014 maar liefst vier uitgesproken interieurstijlen - landelijk, hedendaags, klassiek en vintage - waarin de trendkleuren kunnen worden gebruikt.

Daisy Seghers: “Wie door het MONA moodbook bladert, wordt werkelijk ondergedompeld in deze verschillende stijlen. Zo voelen consumenten heel spontaan en intuïtief aan in welke richting hun persoonlijke smaak gaat. Natuurlijk kan individueel mixen en matchen over de stijlgrenzen heen ook perfect. Die maximale vrijheid vinden we bij MONA essentieel.”

Het motto van MONA, de exclusieve lijn decoratieverf van Libert Paints, is niet toevallig: Paint Yourself Free. Daisy Seghers: “Ons campagnebeeld is een dame die een gekleurde ballon koestert, en er tegelijkertijd in wil bijten. Het beeld symboliseert voor ons de dubbele drive achter interieurdesign. Enerzijds moet je liefde en bewondering voelen voor kleur, anderzijds moet je een gezonde dosis pit hebben om die kleur effectief op de wereld los te laten.”

Over Libert Paints

In 1924 namen Joseph en Theo Libert een klein verfwinkeltje over in het centrum van Gent dat origineel door de Familie Denys in 1874 is opgericht. Libert Paints was geboren. Vandaag nemen Sven Ghyselinck als CEO en Jean Jacques Libert als voorzitter van de raad van bestuur de leiding van het familiebedrijf op zich. Het bedrijf stelt vijfenveertig mensen tewerk en realiseerde in 2013 een omzetcijfer van meer dan 10 miljoen euro.

Als Belgische fabrikant van hoogkwalitatieve verven, biedt Libert Paints oplossingen aan voor de industrie, de professionele schilder en de particulier. Het gamma varieert van zeer specifieke industriële verf tot professionele gebouwen-,  vloer- en hygiëneverven . De particulier vindt dan weer zijn gading bij het Mona-gamma.

Libert Paints exporteert naar meer dan twintig landen wereldwijd en beschikt over een performante afdeling voor onderzoek en ontwikkeling.

Over Mona

Mona, de verf van Libert Paints voor particulieren, profiteert ten volle van de jarenlange ervaring van het bedrijf. Het merk werd in 2012 gelanceerd om consumenten een kwaliteitsvolle verf voor hun dagelijkse omgeving aan te bieden. In 2014 lanceerde Mona een nieuwe collectie van tweeëndertig kleuren in vier categorieën, naast de bestaande collectie van zeventig kleuren. De verven van Mona zijn een ideale keuze voor zij die een kwalitatieve muurverf willen en tegelijk de laatste kleurtrends willen volgen.

Lifestylebeelden---JPEG-Print.zip

ZIP - 158 Mb

Lifestylebeelden---JPEG-Web.zip

ZIP - 78 Mb

Lifestylebeelden---TIFF-Drukwerk.zip

ZIP - 452 Mb

Persbericht - Mona presenteert kleurgamma 2014

PDF - 448 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Ketchum

Ketchum is an international PR consulting agency, located in Brussels, with a focus on corporate clients. We offer you communication solutions with a twist: creative and out of the box. If you’re looking for fresh and new ideas to solve topical problems, Ketchum is your perfect match.  
 

Neem contact op met

Scheldestraat 122 Brussel

ketchum.brussels