MONA lanceert gloednieuw kleurengamma

Collectie weerspiegelt mix van eigen identiteit en nieuwe trends

Een huis via magnifieke kleuren in een nieuwe thuis veranderen. Dat is het motto van MONA, de markante lijn decoratieverf van de internationaal gerenommeerde Gentse verfproducent Libert Paints. “Met het nieuwe kleurgamma 2015 kan iedereen een eigen stempel drukken op zijn omgeving”, aldus Sven Ghyselinck, Managing Director bij Libert Paints. Het merk helpt consumenten op weg om kleuren voor hun interieur te vinden waar ze zich echt goed bij voelen. “Met het gloednieuw gamma aan opwindende kleuren kan iedereen uitvoerig experimenteren”.

Nieuwe collectie gebaseerd op de fast lane maatschappij

De inspiratiebron voor haar nieuwe gamma eigentijdse kleuren vond Mona in de fast lane maatschappij.

“We leiden allemaal een snel en druk leven, maar ontdekken tegelijk de waarde van een meer ontspannen en betekenisvoller bestaan”, legt Sven Ghyselinck uit.

Daarom biedt de nieuwe collectie naast energieke kleuren ook kalme en rustgevende tinten.

De nieuwe waaier van tweeëndertig kleuren is gebaseerd op vijf hedendaagse stromingen. De eerste stroming straalt gezelligheid uit en verwijst naar een knus en veilig gevoel. Met MONA- kleuren zoals Vanilla Star, Edith Piaf en Cologne Blue breng je deze trend tot leven in jouw interieur.

De tweede stijl omvat het verlangen naar rust, sereniteit en een gebalanceerde mindset. Ze komt tot uiting in verschillende zachte tinten en natuurlijke kleuren. Consumenten die deze feel willen creëren kiezen best voor kleuren als Blue Hawai, Valencia Red of Cactus Jack.

Wie houdt van pure, simpele kleuren en combinaties zal zijn gading vinden in de blauwgrijze tinten van Ocean Blue en Blue Lagoon, dikwijls gecombineerd met de roodachtige accenten van Red Coco en Marlene Dietrich.

“We zien dat er een tegenbeweging ontstaat die weg wil van het verleden”, aldus Sven Ghyselinck.

Voor deze consumenten brengt de vierde stijl toekomst en technologie in huis met blauwe, oranje en donkere tinten zoals Washington Blue, Dalida en Virginia Woolf.

De vijfde stijl is de Afrikaanse: felle kleuren, dierenprints en rechtlijnige wederkerende patronen zijn alomtegenwoordig. MONA-kleuren zoals Cleopatra, Avocado Punch en Jane Austen geven uiting aan deze trend in de woonomgeving.

Vijf stijlen

1. Gezellig & knus
  2. Rust & sereniteit
  3. Puur & simpel
  4. Toekomst & technologie
  5. Afrikaans

Trendy steden, krachtige vrouwen en hippe cocktails

Net zoals in 2014 baseerde MONA de namen van de kleuren in het nieuwe gamma op hippe cocktails, verleidelijke krachtige vrouwen en trendy steden. Daarnaast actualiseerde het merk haar MONA moodbook:

“We tonen onze vijf onmiskenbare interieurstijlen: Country Living, Classic, Vintage, Contemporary en Design, aangepast aan de nieuwe tendensen. Zo vind je in de Classic-stijl veel invloeden van de cosiness-trend terug en in de Contemporary-stijl de nuances van de simpliciteitstrend. Op die manier creëren we een aanbod waarin iedereen zijn gading vindt. We prikkelen en inspireren de consument en komen tot een gezonde mix van een eigen identiteit en de nieuwste trends”, legt Sven Ghyselinck uit.

Over Libert Paints

In 1924 namen Joseph en Theo Libert een klein verfwinkeltje over in het centrum van Gent dat origineel door de Familie Denys in 1874 is opgericht. Libert Paints was geboren. Vandaag nemen Sven Ghyselinck als CEO en Jean Jacques Libert als voorzitter van de raad van bestuur de leiding van het familiebedrijf op zich. Het bedrijf stelt vijfenveertig mensen tewerk en realiseerde in 2014 een omzetcijfer van meer dan 11 miljoen euro.

Als Belgisch fabrikant van hoogkwalitatieve verven, biedt Libert Paints oplossingen aan voor de industrie, de professionele schilder en de particulier. Het gamma varieert van zeer specifieke industriële verf tot professionele gebouwen- , vloer- en hygiëneverven. De particulier vindt dan weer zijn gading in het MONA- gamma.

Libert Paints exporteert naar meer dan twintig landen wereldwijd en beschikt over een performante afdeling voor onderzoek en ontwikkeling.

Over Mona

MONA, de verf van Libert Paints voor particulieren, profiteert ten volle van de jarenlange ervaring van het bedrijf. Het merk werd in 2012 gelanceerd om consumenten een kwaliteitsvolle verf voor hun dagelijkse omgeving aan te bieden. Eind 2013 lanceerde MONA een nieuw assortiment van tweeëndertig kleuren in 4 collecties, naast het bestaande assortiment van zeventig kleuren. Midden 2014 werd er ook een nieuwe, vijfde collectie gelanceerd onder de naam Design. Bovendien introduceert MONA in 2015 een nieuwe waaier van tweeëndertig kleuren gebaseerd op vijf hedendaagse stromingen. De verven van MONA zijn een ideale keuze voor zij die een kwalitatieve muurverf willen en tegelijk de laatste kleurentrends willen volgen.

Mona Moodbook 2015

PDF - 13 Mb