MG onthult de HS plug-in hybride: het beste van twee werelden

• Het tweede model van het vernieuwde MG-merk in Europa
  • Naast de volledig elektrische MG ZS EV onthult MG een slimme en zuinige hybride elektrische auto die voldoet aan de behoeften van zowel de milieubewuste automobilist als de zakelijk rijder
  • Europese marktintroductie Q1 2021

Vandaag heeft MG de eerste beelden van haar tweede Europese model onthuld in Londen. De nieuwe MG HS heeft een plug-in hybride aandrijving die het beste van twee werelden biedt.

Vorig jaar werd de 100% elektrische MG ZS EV in verschillende Europese landen geïntroduceerd. De verdere uitrol van dit model in Europa wordt in het komende halfjaar verwacht. De nieuwe MG HS plug-in hybride heeft niet alleen een elektrische aandrijving, maar ook een sterke benzinemotor. Dit aandrijfsysteem werkt nauw samen met de elektromotor en de batterij, waardoor een harmonieus samenspel van efficiëntie, vermogen en actieradius ontstaat.

Elektrisch rijden zonder actieradiusvrees

De MG HS plug-in hybride combineert duurzaamheid met kracht. "De ervaring van de automobilist staat bij MG voorop", zegt Matt Lei, CEO MG Motor Europe. "MG helpt een 'elektrisch leven' te leiden met een goed ontworpen, milieubewuste rijervaring die functioneel, veilig en betaalbaar is. De MG HS plug-in hybride voldoet aan de behoeften van zowel de milieubewuste automobilist als de bewuste zakelijk rijder. De automobilist van nu wil volledig elektrisch kunnen rijden en dus duurzaam zijn, maar zich tegelijkertijd niet te veel zorgen maken over de actieradius. Voor wie niet klaar is voor een volledig elektrische auto, introduceren we naast de 100% elektrische MG ZS EV ook de MG HS plug-in hybride.”

Toegankelijk voor iedereen

De MG HS plug-in hybride is een ruime SUV in het C-segment die speciaal is ontworpen om zorgeloos en milieubewust hybride rijden voor iedereen toegankelijk te maken.

MG maakt meer details over deze plug-in hybride bekend tijdens de officiële lancering van de MG HS in december van dit jaar. De officiële marktintroducties, die per land kunnen verschillen, worden in het eerste kwartaal van 2021 verwacht.

- EINDE -

Over MG - we hebben een lange geschiedenis

MG is zijn tijd altijd ver vooruit geweest sinds de oprichting van het merk in de Morris Garages in 1924. Nu kan een nieuwe generatie een auto kiezen van dit iconische merk. Opnieuw ontworpen, elektrisch en klaar voor de toekomst. MG maakt elektrisch rijden toegankelijk voor iedereen. Met het reeds bewezen succes van de 100% elektrische ZS EV en de aankondiging van meerdere duurzame voertuigen in de komende jaren, toont MG haar volledige toewijding aan elektrische mobiliteit. MG is ontworpen met de Europese automobilist in gedachten; het merk biedt duurzame, slimme, functionele en betaalbare voortuigen. MG wordt ontwikkeld in de designstudio’s van het bedrijf in Shanghai, in samenwerking met de geavanceerde designstudio in Londen. MG wordt geproduceerd in China en is al beschikbaar in verschillende Europese landen.

Wim Doms
PR & Communications Manager MG