Mastercard biedt betaald vaderschapsverlof van 8 weken Wereldwijd en in België

Naast technologische oplossingen en diensten, is innovatie de basis van Mastercards sociale voorzieningen en HR-beleid. Het technologiebedrijf biedt hierdoor meer welzijn aan haar medewerkers op het werk. Mastercard verspreidt haar HR-initiatieven wereldwijd om balans te brengen tussen privé en werk.

Of het nu gaat om technologische oplossingen of HR-beleid, welzijn en innovatie maken deel uit van het DNA van Mastercard. Vandaag gaat Mastercard hierin een stap verder wat betreft vaderschapsverlof: het bedrijf biedt acht weken verlof aan vaders die bij Mastercard werken. Zij mogen het verlof in één keer opnemen of in periodes. Naast het betaalde vaderschapsverlof beantwoordt het beleid rondom zwangerschapsverlof ook aan Mastercards moderne manier van werken. Zo kunnen werknemers genieten van een extra week moederschapsverlof bovenop de voorziene wettelijke dagen.

Mastercard kondigt ook aan dat het onbeperkt thuiswerken stimuleert. Daarmee helpt het bedrijf haar medewerkers om familiale- en professionele verantwoordelijkheden in balans te brengen.

Mastercard vindt dat thuiswerk een moderne vorm van arbeidsorganisatie is dat mensen meerwaarde biedt als het gaat om zelfstandigheid, aanpassingsvermogen en flexibiliteit in het uitoefenen van hun functie, waardoor ze optimaal kunnen werken.

“De digitale transformatie laat een groter aanpassingsvermogen toe. De scheiding tussen werk en privé wordt steeds kleiner, daarom, is het belangrijk om meer flexibiliteit en vrijheid te bieden. Uit recente studies, waaronder één onder leiding van Morgan Chase, blijkt dat 95 procent van alle werknemers die in een flexibele omgeving werken, meer gemotiveerd zijn en bereid zijn om uitdagingen aan te gaan. De inzet van onze medewerkers en de kwaliteit van hun werk wordt daardoor positief beïnvloed,” aldus Valerie Nowak, Country Manager Belux Mastercard.

Mastercard is begaan met het welzijn van haar medewerkers en heeft een tijd geleden een aantal tools geïmplementeerd om de erkenning en het welzijn van al haar werknemers te garanderen.

Mastercard is een pionier met betrekking tot creativiteit en moderniteit wat betreft welzijn op het werk. Zo creëerde het bedrijf een programma met als doel medewerkers te helpen groeien, zowel op persoonlijk als professioneel niveau en stimuleert het haar medewerkers om hun ervaringen te verbreden en hun vaardigheden te ontwikkelen op verschillende afdelingen.

Valerie Nowak, Country Manager Belux Mastercard, omarmt deze ontwikkelingen: “We bieden al voor zeer lange tijd een breed scala van sociale voordelen aan. We vinden het immers cruciaal om wereldwijd sociaal relevante stappen te ondernemen ten behoeve van onze medewerkers.”

In België zijn deze maatregelen van kracht sinds 1 december 2016. Vanaf heden kunnen alle 12.000 medewerkers van Mastercard, ongeacht waar ze zich bevinden, profiteren van deze nieuwe voordelen.

Mastercard hecht voortdurend belang aan innovatie en engageert zich om een eerlijke en gelijke wereld te bouwen via wereldwijde acties voor onder andere gender gelijkheid, diversiteit en om discriminatie te bestrijden. Zo heeft het bedrijf al heel wat sociale projecten op haar palmares zoals onder andere Girls4Techs, Gender diversity en Doing good by doing well gelanceerd om haar medewerkers te verenigen rond de waarden die het DNA van het bedrijf vormen.

Over Mastercard
MasterCard (NYSE: MA), www.mastercard.com, is een wereldwijd betalings- en technologiebedrijf. We beheren ’s werelds snelste betaalverwerkingsnetwerk, waarmee we consumenten, financiële instanties, winkeliers, overheden en bedrijven verbinden in meer dan 210 landen en gebieden. De producten en oplossingen van MasterCard maken dagelijkse commerciële activiteiten -zoals winkelen, reizen, het runnen van een bedrijf en het beheren van financiën- gemakkelijker, veiliger en efficiënter voor iedereen. Volg ons op Twitter @MastercardNederland, doe mee aan de discussie op de Cashless Conversations Blog en schrijf je in voor het laatste nieuws.

Eva Dorhetso

Account Executive, Ketchum Brussels