LoveFish herdefinieert Belgische horeca aan de voet van het MAS

Antwerpen, 28 juni 2014 – Betaalbare gastronomie, een paradox? Niet voor LoveFish, een nieuw culinair concept aan de voet van het MAS, dat een kwaliteitskeuken biedt tegen een betaalbare prijs. Dat kan het door resoluut het Belgische horecaconcept te herdefiniëren en te kiezen voor een gezonde menukaart binnen een uniek interieur

Black box of doos van Pandora?

Binnenkort zullen alle horecazaken verplicht zijn te werken met een geregistreerd kassasysteem. Dat moet zwartwerk in de horeca onmogelijk maken. Valerie Olieux en Jo Bussels, initiatiefnemers van LoveFish en eigenaars van het bekende Antwerpse restaurant Radis Noir, schuwen de invoer van het systeem niet. “Met LoveFish kiezen we resoluut voor een wit verhaal, maar daarvoor maken we wel enkele drastische keuzes”, lichten ze toe.

LoveFish blaast een volledig nieuwe wind door het Belgische horecalandschap. Klanten zullen zelf hun maaltijd en bijpassende dranken bij het binnenkomen aan de kassa bestellen. De kelners bedienen de gerechten en ruimen af, maar nemen geen bestellingen op. Dat stelt LoveFish in staat vergaand te besparen op het personeel zonder in te boeten op de kwaliteit van het eten. Het restaurant kiest resoluut voor een culinair concept, maar kan zijn gerechten door enkele krachtige keuzes aanbieden aan erg democratische prijzen.

Gastronomie

Naast het uniek concept in België, zal LoveFish zijn menukaart samenstellen op het ritme van de seizoenen. Geen asperges in februari of pastinaak in augustus, maar de juiste gerechten op het juiste moment. Bezoekers kunnen er terecht voor een bordje oesters met een glas witte wijn, maar even goed voor een frisse Vedett of een kopje Nespresso.

LoveFish ontwikkelde een gezonde menukaart waarin groenten, vis, schaal- en schelpdieren de culinaire dans leiden. Maar ook carnivoren zullen hun gading vinden in een selectie van minutieus samengestelde gerechten met aangepaste bier- en wijnsuggesties per gerecht. Daarnaast biedt LoveFish een nauwkeurige selectie van kwaliteitsmerken aan zoals Nespresso of Duvel. De levering van verse vis, zeven dagen op zeven, getuigt van een sterke keuze voor een kwaliteitskeuken, zonder toegiften.

Interieur

Het ruimtelijk concept van LoveFish werd uitgetekend door cLab en combineert een maritiem met een industrieel karakter, geïnspireerd op de Antwerpse haven. De brute structuur van het interieur geeft het geheel een eigentijds karakter waardoor De Schelde bijna door LoveFish stroomt. Hout is het basismateriaal voor elk detail in het restaurant. Bulo ontwierp de tafels en banken voor zowel interieur als terras op basis van "basra locus", hout dat traditioneel gebruikt werd bij het bouwen van sluizen en dat door de jaren getekend is door het stromende water van de Schelde. Dat de technieken aan het plafond hangen geven LoveFish een geheel eigen industriële look.

Voor de verlichting opteerde LoveFish voor unieke lampen met een houtfineer en schubben lampenkappen via Dark. Het volledige interieur werd geschilderd met de kwalitatieve hygiëneverven in trendy kleuren uit de Mona Design collectie van Libert Paints. Dat LoveFish voor Mona kiest, verbaast niet. De verven zijn bijzonder kwalitatief en volgen de laatste kleurtrends.

De stoelen uit de Z-Creations collectie van Eurochair hebben elk een eigen verhaal en dito persoonlijkheid. LoveFish koos voor de trendy MINE-stoel, een stoel die de bezoekers volledig kunnen aanpassen aan hun wensen, wat een optimaal comfort garandeert.

De open keuken van Rubbens straalt de no-nonsense aanpak van het concept uit, omdat de klanten de koks van LoveFish aan het werk kunnen zien.

Één van de opvallendste elementen in het interieur van LoveFish is het centrale kassasysteem. Vier 42 inch-schermen presenteren de digitale menukaart van het restaurant. Die stelt LoveFish in staat snel in te spelen op nieuwe culinaire tendensen en nieuwe creaties voor te stellen aan hongerige klanten op een erg visuele manier. MMPCS werkte nauw samen met LoveFish om de digitale menukaart met animatie in elkaar te boksen.

LoveFish is officieel open vanaf 28 juni 2014, 7 dagen op 7, van 11.30 tot 21.30 uur. Het restaurant is te vinden op de Godefriduskaai 12 te Antwerpen.