Gillette lanceert het eerste scheersysteem ooit speciaal voor mannen met een gevoelige huid

De grootste Gillette innovatie in de afgelopen 15 jaar

Gillette, scheersysteemproducent van het Amerikaanse levensmiddelenbedrijf Procter & Gamble, lanceert vandaag het unieke SkinGuard-scheersysteem: de nieuwste productinnovatie die inspeelt op de behoeften van mannen die last hebben van een gevoelige huid en opzoek zijn naar een scheersysteem dat is ontworpen om huidirritatie te voorkomen. Gillette SkinGuard is met de SkingGuard-technologie het eerste klinisch bewezen scheermes ooit tegen een gevoelige huid.

Wereldwijd onderzoek toont aan dat veel mannen last blijken te hebben van een gevoelige tot zeer gevoelige huid. Zo verklaart maar liefst 88 procent van de ondervraagde mannen[1] in de Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk er last van te hebben. Hierdoor gaan mannen zich minder scheren (40%) dan dat ze eigenlijk willen of stappen over naar elektrische scheerapparaten.

“Gillette SkinGuard is ontworpen om irritatie te voorkomen, zodat mensen met een gevoelige huid er het beste uit kunnen zien en voelen.”, zegt de Belgische Kristina Vanoosthuyze, Senior Manager Scientific Communications bij Gillette, die SkinGuard hielp ontwikkelen. “We besloten om de code te kraken rondom irritatie tijdens het scheren en zagen al gauw dat een groot deel van de problemen die mannen ervaren, gebonden zijn aan een scheerbeurt die te dicht op de huid zit voor hun comfortniveau. Dit nieuwe scheersysteem is gemaakt voor mannen die bereid zijn om een ​​beetje gladheid in te ruilen voor een comfortabelere en vooral minder irriterende scheerbeurt.”

Klinisch onderzoek[2] laat zien dat het gebruik van Gillette SkinGuard de voelbare en zichtbare symptomen van een gevoelige huid aanzienlijk vermindert.

Doorbraak binnen 115 jaar aan innovaties

"Al meer dan 115 jaar heeft Gillette scheerinnovaties ontwikkeld die tot een comfortabeler en vooral gladder scheerresultaat leiden,” zegt Melissa Romero, Brand Manager Gillette & Gillette Venus Frankrijk & Benelux. “Ondanks al deze innovaties hebben mannen met een gevoelige huid helaas moeite om een scheersysteem te vinden dat de huid niet irriteert. Het is onze missie om iedere man een scheersysteem te kunnen aanbieden dat past bij zijn huidtype. De Gillette SkinGuard was de missende schakel binnen ons portfolio om aan de behoeften van deze groep mannen wereldwijd te voldoen en is een enorme doorbraak in de scheertechnologie.”

De unieke SkinGuard technologie

Een huid is ontvankelijk voor de kracht van het mesje op de huid, de hoeveelheid frictie met het haartje en de snijkracht. Voor mannen met een gevoelige huid is het noodzakelijk om deze drie krachten zo laag mogelijk te houden. Het unieke ontwerp van Gillette SkinGuard-technologie is de brug die is gepositioneerd tussen twee optimaal uit elkaar geplaatste mesjes. De brug zorgt ervoor dat de huid glad en vlak wordt gehouden, verhoogt de mesjes iets van de huid om het contact tussen de mesjes en de huid te minimaliseren, en vermindert de druk op elk mesje. De twee laagsnijdende mesjes snijden op deze manier de haartjes vlak boven de huid weg, wat resulteert in een minder trekkend gevoel en minimale snijkracht.

De Gillette SkinGuard is vanaf 4 februari verkrijgbaar voor een adviesprijs van 14,49 euro. De uiteindelijke verkoopprijs wordt uitsluitend door de retailer bepaald. Ga voor meer informatie over de nieuwe Gillette SkinGuard-technologie naar www.gillette.be.

Over Gillette

Al meer dan 110 jaar levert Gillette precisietechnologie en ongeëvenaarde productprestaties - het verbeteren van het leven van meer dan 750 miljoen mannen over de hele wereld. Van scheren en body-verzorgen, tot huidverzorging en zweetbescherming, Gillette biedt een breed scala aan producten, waaronder scheerapparaten, scheergel (gels, schuimen en crèmes), huidverzorging, after-shave, anti-transpiranten, deodorants en body wash. Ga voor meer informatie en het laatste nieuws over Gillette naar www.gillette.be.

Over Procter & Gamble

P&G bedient met haar merken wereldwijd bijna vijf miljard mensen. Het bedrijf heeft een van 's werelds sterkste portfolio's van betrouwbare, kwalitatief hoogwaardige en toonaangevende merken, waaronder Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Dreft®, Febreze®, Gillette®, Lenor®, Head & Shoulders®, Olaz®, Oral-B®, Pampers® en Vicks®. P&G is actief in ruim 70 landen over de hele wereld. Voor het meest actuele nieuws en achtergrondinformatie over P&G en haar merken, kijk op www.pg.com.

[1] Online survey, uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau Ketchum Research & Analytics. Zij ondervroegen 3.120 mannen in de leeftijd van 18 jaar en ouder, binnen 4 markten: Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk. De totale steekproef werd gewogen om te zorgen voor een gelijke vertegenwoordiging op alle markten.

[2] Een onafhankelijk klinisch onderzoek werd in opdracht van P&G in de VS uitgevoerd om de veiligheid bij het gebruik van de SkinGuard te evalueren. Over een periode van 28 dagen werden mannen tussen de 21 en 54 jaar met zelf-beoordeelde gevoelige huid dagelijks geschoren met SkinGuard. Voorafgaand aan hun eerste scheerbeurt met het product, classificeerde een dermatoloog de gevoelige huid van de man voor roodheid en droogheid, terwijl mannen zelf rapporteerden over hun subjectieve symptomen van andere sensorische reacties zoals een branderig, prikkelend gevoel, jeuk en tintelingen. Aan het einde van de 28-daagse proefperiode hadden alle visuele en sensorische kenmerken een zeer lage score.

Ketchum Brussels
Over Ketchum