Een Belgische commercial die de Twittosfeer over de hele wereld ontroert

Meer dan 12 miljoen views, 530.000 shares en 120.000 retweets, de nieuwe reclamespot van Douwe Egberts Belgium, die op 13 januari jl. voor het eerst werd uitgezonden, is in ons land maar ook in de rest van de wereld snel viraal gegaan op Internet. In de spot, genaamd "We all have something to share", worden twee jonge meisjes tijdens het kussen verrast door de vader van een van hen. Ze vluchten richting de slaapkamer, maar vader nodigt hen uit om erover te praten bij een kop koffie.

Story image

Na shares van onder andere @jameelajamil, @wildfiresheeran en @sapphicticated verspreidde de spot zich als een lopend vuurtje over de hele wereld en ontroerde zo miljoenen internetgebruikers in Nederland en Spanje, maar ook in Japan en de Filipijnen. In de Verenigde Staten werd de spot door TV Guide omschreven als « a beautiful coffee commercial that has Twitter in tears ».

Soms vinden we bij een kopje koffie de moed om echte gesprekken te voeren. Dit is wat Douwe Egberts met ons wil delen en de wereld deelt maar al te graag mee.

Impact geslaagd dankzij deze in België gecreëerde spot, hoorbaar tot ver buiten onze grenzen!

 

 

 

Over Ketchum


 

Ketchum