EDENRED STELT ZIJN NIEUWE WERELDWIJDE IDENTITEIT VOOR

In de 42 landen waar de Groep actief is, worden alle producten en diensten gehergroepeerd onder het overkoepelende merk Edenred, wereldleider in transactiediensten voor ondernemingen, werknemers en handelaars.

Edenred versnelt zijn transformatie door zijn merk te ontwikkelen tot een sterk en overkoepelend oriëntatiepunt voor 43 miljoen werknemers, 750 000 ondernemingen en groepen en 1,4 miljoen partner-handelaars. De identiteit van 250 producten en diensten van de Groep, waaronder het iconische Ticket Restaurant, werd volledig herzien op basis van geüniformeerde grafische codes. De omvorming wordt belichaamd door de slogan “We connect, you win”, die verwijst naar zowel de digitalisering, de door de Groep opgerichte netwerken en de voordelen die Edenred oplevert, namelijk extra koopkracht voor de werknemers, optimalisering van de uitgaven voor de ondernemingen en een aanvullende omzet voor de handelaars. Op 14 juni 2017 zullen de 8000 werknemers van de Groep de kleuren van het nieuwe logo in 42 landen uitdragen. Deze belangrijke mijlpaal ondersteunt het strategisch plan van Edenred, Fast Forward, om de digitalisering van het aanbod uit te breiden en zich te positioneren in de wereld van de B2B2C.

Bertrand Dumazy, Algemeen Directeur van Edenred, zegt hierover: "De lancering van onze nieuwe identiteit is een belangrijke stap voorwaarts in de transformatie van Edenred. De evolutie van de Groep naar een 100% digitale omgeving heeft ons ertoe gebracht om een nieuw merk te creëren dat krachtig, overkoepelend en betekenisvol is. Onze producten en diensten geven stuk voor stuk meerwaarde aan 43 miljoen werknemers, 1,4 miljoen handelaars en 750 000 ondernemingen”.

Het nieuwe logo van Edenred zal voortaan zichtbaar zijn op alle producten van de Groep: betaalkaarten, mobiele applicaties, onlineplatformen en papieren dienstencheques.

De Groep heeft ook een nieuwe slogan, “We connect, you win”, die uitdrukking geeft aan zowel de digitalisering, de netwerken van Edenred als de voordelen die zijn diensten opleveren: extra koopkracht voor de werknemers, optimalisering van de uitgaven voor de ondernemingen en een aanvullende omzet voor de handelaars.

Het logo van Edenred, dat voortbouwt op de rode bol, het emblematisch symbool van de onderneming sinds de creatie van het programma Ticket Restaurant in de jaren 1960, belichaamt de kwaliteiten van het nieuwe merk: eenvoudig, betrouwbaar, digitaal, universeel, gedurfd en online. De rode bol, die omgevormd is tot een cirkel waar de naam “Edenred” overheen gedrukt staat, is gericht naar de buitenwereld. Hij belichaamt het unieke netwerk van de Groep, in het bijzonder de werknemers, ondernemingen en handelaars die de toepassingen van Edenred gebruiken. Door het achtervoegsel “red” te benadrukken verwijst het nieuwe logo naar de rode kleur, het oriëntatiepunt sinds de oprichting van de Groep, en versterkt tegelijkertijd de lezing van het merk. Het refereert ook aan de ecosystemen waarop alle producten van de Groep gebaseerd zijn. Het woord "red" betekent trouwens in het Spaans “netwerk”. De ronde en uitgepuurde typografie illustreert in grafische codes de overgang van Edenred naar een kruising van B2B en B2C. Dankzij de digitalisering van het aanbod heeft de onderneming namelijk almaar meer rechtstreeks contact met de 43 miljoen werknemers die gebruikmaken van hun producten. Dit logo omvat tevens een monogram, het overkoepelend symbool van de mobiele applicaties van Edenred.

Ook de grafische omgeving van Edenred werd volledig aangepast aan het nieuwe merkplatform: de creatie van een “lint”, dat de band die Edenred tussen zijn verschillende doelpublieken opbouwt, belichaamt, het gebruik van levendige kleuren en, tot slot, een centrale plaats voor de iconografie, zoals de nieuwe website edenred.com bewijst.

Op 14 juni 2017 zullen de 8000 werknemers van Edenred de kleuren van het nieuwe logo uitdragen tijdens de events die we in de 42 landen van de Groep organiseren. Deze kunnen op de sociale media worden gevolgd via de hashtag #Edenredconnects.

Anne-Sophie Sibout, Communicatieverantwoordelijke van Edenred, benadrukt: “We hebben gedurende een heel jaar meer dan 200 medewerkers uit de hele wereld ingezet om samen onze nieuwe identiteit te creëren en er zo een echt collectief project van te maken. Ons nieuw merk draagt een belofte van vertrouwen, toenadering en durf in zich. Zowel qua inhoud als vorm symboliseert het de unieke band tussen zijn verschillende doelpublieken".

De rebranding gebeurde in samenwerking met Royalties. Dit agentschap werkte mee aan de oprichting van het merkplatform en ontwierp het logo alsook de visuele identiteit van Edenred.

▬▬

Edenred is wereldleider in transactiediensten voor ondernemingen, werknemers en handelaars. Dankzij deze diensten, ongeacht of ze gebeuren via betaalkaart, mobiel internet, online platformen of papieren dienstencheques, hebben werknemers extra koopkracht, worden de uitgaven van de ondernemingen geoptimaliseerd en hebben de handelspartners van de Groep een aanvullende omzet.

Het aanbod van Edenred concentreert zich rond drie businesslines:

• Voordelen voor werknemers (Ticket Restaurant®, Ticket Alimentación, Ticket Plus, Nutrisavings…),
  • Toepassingen voor arbeidsmobiliteit (Ticket Log, Ticket Car, UTA, Ticket Empresarial…),
  • Aanvullende toepassingen: B2B-betalingen (Edenred Corporate Payment), Motivatie en beloningen (Ticket Compliments, Ticket Kadéos) en Openbare sociale programma’s.

De Groep verbindt op die manier een uniek netwerk van 43 miljoen werknemers, 750 000 ondernemingen of groepen en 1,4 miljoen handelaars.

Het op de Beurs van Parijs genoteerde Edenred is actief in 42 landen en telt bijna 8000 medewerkers. In 2016 voerde de Groep circa 20 miljard euro transacties uit, waarvan 70% via betaalkaart, mobiel netwerk en website.

De in dit persbericht aangehaalde en gebruikte merken en logo's zijn gedeponeerde merken van EDENRED nv, zijn dochtermaatschappijen of derden. Ze mogen niet gebruikt worden voor commerciële doeleinden zonder de schriftelijke toestemming van hun eigenaar.

Edenred volgen op Twitter: www.twitter.com/Edenred

▬▬