Douwe Egberts: het favoriete koffiemerk van de Belg nu ook verkrijgbaar in capsules

Douwe Egberts lanceert zijn grote klassiekers in capsules, 100% compatibel met Nespresso®* -koffiemachines

Grimbergen - 16 augustus 2014 - Espressomachines zijn de laatste jaren erg betaalbaar geworden en dus vinden ze gezwind hun weg naar de Belgische huishoudens. Dat opent perspectieven voor Douwe Egberts. Het merk wil de Belgische koffieliefhebber verwennen door zijn favoriete aroma’s te combineren met de populariteit van espressokoffie, die in enkele jaren tijd sterk toegenomen is. Voortaan zullen de drie iconische smaken van Douwe Egberts ook verkrijgbaar zijn in capsules: Dessert, Moka Royal en Black.

Je favoriete koffie, de klok rond
Peter Pintens, Marketing Director Douwe Egberts: “Hoewel de Belgische consument steeds meer gaat houden van espressokoffie, blijft hij gehecht aan de aroma’s die hem zo dierbaar zijn. Om aan die dubbele vraag te beantwoorden, ontwikkelden we met Douwe Egberts een nieuw gamma van capsules waarin je dezelfde smaken en aroma’s terugvindt als in onze filterkoffie en pads.  Zo heeft de Belg nog meer keuze in de wijze waarop hij zijn favoriete koffie kan zetten, op ieder moment van de dag.”

De kleine stap van filter naar capsule
Met Dessert, Moka Royal en Black zullen de drie populairste smaken van het Douwe Egberts-assortiment in capsules verkrijgbaar zijn. Lungo Dessert is een milde koffie met gekruide en houtachtige accenten die in een grote kop gedronken wordt, en is ideaal om een maaltijd mee af te sluiten. Lungo Moka Royal smaakt iets sterker door en wordt ook in een grotere kop gedronken. De smaak van dit type koffie blijft lang hangen. Espresso Black is de meest intense koffie van de drie en beschikt over alle kwaliteiten van een echte espresso. Door Robusta te combineren met Arabica komt de koffie aan zijn licht gekruide en fruitige smaak. De drie koffievariëteiten hebben een verpakking met kleuren die lijken op die van de filter- en padvarianten, zodat de consument ze nog gemakkelijker terugvindt op het schap. Dessert heeft zoals gewoonlijk een rode verpakking, Moka Royal een groene en Black, uiteraard, een zwarte verpakking.

In de praktijk?
De capsules van Douwe Egberts worden verkocht in de supermarkt, zodat iedereen ze gemakkelijk kan kopen. De aanbevolen verkoopprijs is € 2,79 voor 10 capsules in een handige verdeeldoos.

* Merk van een derde partij die niet verbonden is aan D.E MASTER BLENDERS 1753