De nieuwe ludieke webserie van Ethias die verzekeringen simpel maakt

Omdat je er als klant alle baat bij hebt om het vaak moeilijke verzekeringsjargon te begrijpen, lanceert Ethias een webserie waarin het publiek op een ludieke wijze vertrouwd wordt gemaakt met de taal van verzekeraars. De serie met de titel “Met Peter, gene zever” is te zien op Ethias Play, het YouTube-kanaal van Ethias. David Tornel, Marketing and Product Management Director bij Ethias : “We denken dat dit initiatief de consument kan helpen om zijn verzekeringen beter te begrijpen en hij deze dus ook zelfstandiger én met meer kennis van zaken zal kunnen beheren.”

Transparant en toegankelijk

De kleine lettertjes, ingewikkeld en vaag taalgebruik… verzekeraars krijgen dit soort kritiek nogal vaak op hun bord.

Het gevolg is dat de wereld van verzekeringen voor velen eerder obscuur en ontoegankelijk is. De consument heeft de neiging een beroep te doen op tussenpersonen om een verzekering af te sluiten, terwijl hij dit net zo goed zelf kan uitvoeren en zo het betalen van een commissie kan vermijden. David Tornel: “Weinig mensen houden zich enthousiast bezig met hun verzekeringen, nochtans komt iedereen er regelmatig mee in aanraking. Ethias wil net daarom verzekeringen toegankelijker maken. De verzekerde zal er baat bij hebben als hij goed weet waarvoor hij wel of niet verzekerd is. Zo kan hij niet alleen gerichter producten aankopen maar kan hij ook beter anticiperen op mogelijke schadegevallen.”

Dankzij deze webserie zullen concepten als bonus malus, burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering en omniumverzekeringen geen geheimen meer hebben. David Tornel: “We proberen op deze manier onze betrokkenheid en benaderbaarheid ten aanzien van ons cliënteel te concretiseren omdat we daaraan als directe verzekeraar veel belang hechten. En natuurlijk ook omdat we willen tonen dat verzekeringen helemaal niet zo moeilijk hoeven te zijn.”

Veranderend kijkgedrag

David Tornel: “YouTube is de op één na grootste zoekmachine, na Google. Het aantal Belgen dat via zijn smartphone video’s bekijkt, blijft jaar na jaar groeien. Als we er met deze campagne in slagen om een publiek te bereiken dat we via de klassieke kanalen niet hadden kunnen bereiken, en we hen op een moderne, toegankelijke en heldere manier meer kunnen leren over verzekeringen, dan is onze missie meer dan geslaagd.”

Op dit moment zijn er 2 episodes online gezet op Ethias Play. Via deze link kan je deze video’s bekijken. In totaal zijn er 6 Franstalige en 6 Nederlandstalige episodes gedraaid.

Elke 2 weken zal er een nieuwe episode online gezet worden op Ethias Play, het YouTube-kanaal van Ethias.

Ethias is inmiddels al volop bezig met de voorbereidingen van het tweede seizoen dat gepland staat voor de tweede helft van 2017.

Ethias, verzekeraar Leven en Niet-Leven, engageert zich voor een wederzijds vruchtbare vertrouwensrelatie met haar partners van de openbare diensten en hun personeelsleden, met de ondernemingen en met de particulieren die hun vertrouwen in haar stellen.

Ethias zet zich in om al haar cliënten eersterangsproducten en -diensten aan te bieden met de beste prijs-kwaliteitverhouding voor het garanderen van een duurzame rentabiliteit, met respect voor haar fundamentele waarden van menselijkheid, ethiek, engagement en nabijheid.

Lieve Ketelslegers

Persverantwoordelijke, Ethias