De grootste Gillette-innovatie in de afgelopen 15 jaar: Gillette SkinGuard

‘s Werelds eerste scheersysteem speciaal voor mannen met een gevoelige huid

Het jaar begint geweldig voor de scherende man. Gillette lanceert vandaag de grootste scheerinnovatie van de afgelopen 15 jaar: Gillette SkinGuard is ’s werelds eerste scheersysteem dat speciaal is ontwikkeld voor al die mannen die vanwege een gevoelige huid last hebben van ‘scheerzeer’, ofwel een geïrriteerde huid na het scheren. Want SkinGuard - speciaal ontworpen om huidirritatie te voorkomen – is het eerste scheersysteem waarvan klinisch is bewezen dat het de gevoelige huid ontziet. En dat is ook nodig, want een gevoelige tot zeer gevoelige huid is een veelgehoorde klacht.

Maar liefst 88% van de ondervraagde mannen[1] in de Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk geeft aan dat ze een gevoelige huid hebben en ervaren hiermee ongemakken zoals droogte, roodheid, jeuk en een branderig gevoel. Hierdoor gaan mannen zich minder vaak scheren (40%) dan dat ze eigenlijk zouden willen. Of ze stappen noodgedwongen over naar elektrische scheerapparaten.

“We geloven dat elke man het recht heeft om er goed uit te zien en zich goed te voelen.“, zegt de Belgische Kristina Vanoosthuyze, Senior Manager Scientific Communications bij Gillette, die SkinGuard hielp ontwikkelen. “Gillette SkinGuard is ontworpen om irritatie te voorkomen, zodat ook mensen met een gevoelige huid zich kunnen scheren op de manier waarop ze het ’t liefst doen. Dit nieuwe scheersysteem gaat het leven veranderen van al die mannen met een gevoelige huid die op zoek zijn naar een zorgeloze scheerbeurt."

"Een gevoelige huid komt veel vaker voor dan mensen beseffen", vult dermatoloog Jared Jagdeo van de SUNY Downstate Medical Center-Brooklyn, Laser, Aesthetics & Body Institute aan. "Mannen denken vaak dat irritatie of roodheid een niet te vermijden bijwerking is van het scheren. En dat er geen oplossing is. Uit klinisch onderzoek[2] blijkt echter dat het gebruik van het Gillette SkinGuard scheersysteem de voelbare en zichtbare symptomen van een gevoelige huid aanzienlijk vermindert."

SkinGuard: een ware bruggenbouwer

Bij natscheren zijn drie factoren van essentieel belang:

• De kracht van het mesje op de huid;
  • De hoeveelheid frictie met het haartje
  • De snijkracht van het scheersysteem.

Voor mannen met een gevoelige huid is het cruciaal om deze drie krachten zo laag mogelijk te houden. Het bijzondere en unieke aan het ontwerp van Gillette SkinGuard-technologie is de brug, die tussen twee optimaal uit elkaar geplaatste mesjes is bevestigd. De brug zorgt er niet alleen voor dat de huid gladder en vlakker wordt gehouden, maar houdt tegelijkertijd de mesjes iets verhoogd ten opzichte van de huid. Hierdoor wordt het contact van de mesjes met de huid geminimaliseerd én wordt de druk op elk mesje verkleind. Dit laatste is belangrijk, omdat veel mannen te veel druk uitoefenen tijdens het scheren, wat voor extra huidirritatie kan zorgen. De twee laagsnijdende mesjes snijden de haartjes vlak boven de huid weg, met zo min mogelijk frictie tussen mesjes en haartjes. Hierdoor wordt met een lagere snijkracht (lees: met veel minder duw- en trekwerk dan gebruikelijk) dan met andere systemen een comfortabel en mooi glad resultaat bereikt, zonder onnodige belasting van de huid.

De Gillette SkinGuard is vanaf 4 februari verkrijgbaar voor een adviesprijs van 14,49 euro. De uiteindelijke verkoopprijs wordt uitsluitend door de retailer bepaald. Ga voor meer informatie over de nieuwe Gillette SkinGuard-technologie naar www.gillette.be.

Over Gillette

Al meer dan 110 jaar levert Gillette precisietechnologie en ongeëvenaarde productprestaties - het verbeteren van het leven van meer dan 750 miljoen mannen over de hele wereld. Van scheren en body-verzorgen, tot huidverzorging en zweetbescherming, Gillette biedt een breed scala aan producten, waaronder scheerapparaten, scheergel (gels, schuimen en crèmes), huidverzorging, after-shave, anti-transpiranten, deodorants en body wash. Ga voor meer informatie en het laatste nieuws over Gillette naar http://www.gillette.com/.

Over Procter & Gamble

P&G bedient met haar merken wereldwijd bijna vijf miljard mensen. Het bedrijf heeft een van 's werelds sterkste portfolio's van betrouwbare, kwalitatief hoogwaardige en toonaangevende merken, waaronder Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Dreft®, Febreze®, Gillette®, Lenor®, Head & Shoulders®, Olaz®, Oral-B®, Pampers® en Vicks®. P&G is actief in ruim 70 landen over de hele wereld. Voor het meest actuele nieuws en achtergrondinformatie over P&G en haar merken, kijk op www.pg.com.

[1] Online survey, uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau Ketchum Research & Analytics. Zij ondervroegen 3.120 mannen in de leeftijd van 18 jaar en ouder, binnen 4 markten: Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk. De totale steekproef werd gewogen om te zorgen voor een gelijke vertegenwoordiging op alle markten.

[2] Een onafhankelijk klinisch onderzoek werd in opdracht van P&G in de VS uitgevoerd om de veiligheid bij het gebruik van de SkinGuard te evalueren. Over een periode van 28 dagen werden mannen tussen de 21 en 54 jaar met zelf-beoordeelde gevoelige huid dagelijks geschoren met SkinGuard. Voorafgaand aan hun eerste scheerbeurt met het product, classificeerde een dermatoloog de gevoelige huid van de man voor roodheid en droogheid, terwijl mannen zelf rapporteerden over hun subjectieve symptomen van andere sensorische reacties zoals een branderig, prikkelend gevoel, jeuk en tintelingen. Aan het einde van de 28-daagse proefperiode hadden alle visuele en sensorische kenmerken een zeer lage score.

Ketchum Brussels
Over Ketchum