CarsOnTheWeb, het van oorsprong Belgische veilingsplatform voor autoverkoop, wordt ADESA Europe

ADESA Europe wordt een volwaardige divisie van KAR

KAR Auction Services Inc. (NYSE: KAR), het wereldwijde online B2B technologie- en herverkoopplatform voor gebruikte auto’s, kondigt aan dat het vanuit België opererende CarOnTheWeb (COTW) voortaan ADESA Europe zal heten. COTW werd in februari 2019 door KAR overgenomen en wordt nu door de naamsverandering volledig geïntegreerd binnen de KAR-groep. KAR is vooral bekend in Noord-Amerika en het VK. Onder de merknaam ADESA Europe wil de KAR groep zich sterker positioneren op de Europese markt en een robuust online veilingsplatform aanbieden voor de groothandel in voertuigen. Het platform verbindt naadloos OEMs, vlootbeheerders, groothandelaars en dealers in meer dan 50 landen.

"ADESA is al een sterk merk in Noord-Amerika en het Verenigd Koninkrijk. Door dit sterk merk ook in Europa op de markt te positioneren, willen we de evolutie op de Europese markt leiden en versnellen. Eén sterk merk gesteund door de expertise van KAR inzake auto-tech, data, ondersteunende diensten en vele sterke industriecontacten”, zegt  Benjamin Skuy, executive vice president internationale markten en strategische initiatieven bij KAR.

Op de lokale marken waar ADESA Europe al verkoopsactiviteiten heeft, zullen ze opereren als  ADESA België, ADESA Frankrijk, ADESA Duitsland, ADESA Italië, ADESA Nederland en ADESA Spanje.

"De reputatie van ons moederbedrijf KAR helpt ons vandaag al. We zijn er echter van overtuigd dat het ADESA-merk ons verder zal helpen om het winstgevende bedrijfsmodel verder te ontwikkelen”, aldus de Belg Johan Meyssen, CEO van ADESA Europe. "Met ADESA Europe kunnen we naadloos wereldwijd gebruiksvriendelijke online diensten aanbieden, onze klant beter van dienst te zijn en de groei verder bewerkstelligen."

ADESA Europe biedt professionele verkopers en kopers in heel Europa een breed gamma diensten verbonden aan de online verkoop van voertuigen, zoals het veilingsplatform, transport, financiële en aanverwante diensten. De online en mobiele tools, zoals de real-time zoek-, online biedings-, betalings- en logistieke planningsfuncties, zijn beschikbaar in 19 talen. ADESA Europe biedt uitgebreide, btw-conforme betalingen, documentoverdrachts- en dienst na verkoopprocessen voor 97% van klantentransacties met een grensoverschrijdend karakter.

Over KAR Auction Services
KAR Auction Services (NYSE: KAR) biedt verkopers en kopers wereldwijd actief in de groothandel van gebruikte voertuigen een innovatief, op technologie gebaseerde herverkoopsoplossingen. Het unieke end-to-end platform van KAR ondersteunt het volledige verkoopsproces inclusief de verkoop, berging, financiering, logistieke en aanverwante ondersteunende diensten, en dit voor ongeveer zes miljoen voertuigen ter waarde van meer dan 40 miljard USD via onze online veilingen. Onze geïntegreerde marktplaatsen (fysieke, online en mobiele verkoop) verminderen het risico, verbeteren de transparantie en stroomlijnen transacties voor klanten in meer dan 130 landen. KAR heeft haar hoofdkantoor in Carmel, Ind., en heeft meer dan 18.000 werknemers in de Verenigde Staten, Canada, Mexico en Europa.

Voor meer informatie: www.karauctionservices.com.
Voor het laatste KAR-nieuws volg ons op Twitter @KARspeaks.