Audi opent een uniek belevingscenter: The Place To -e

Een kennismaking met duurzame mobiliteit, technologie, innovatie en de ‘Belgische’ Audi e-tron

30 april 2019 – Op 1 mei opent Audi trots de deuren van The Place To -e- op de Desguinlei 100 in hartje Antwerpen. Tot eind juli kunnen autofans en kosmopolieten er zich uitleven in de e-scape room, elektrische mobiliteit ontdekken, genieten van een culinair spektakel aan de rollende tafel en een verborgen stukje Antwerpen ontdekken in de rooftop bar ONTOP. Bezoekers kunnen er ook een testrit boeken met de Belgisch getinte Audi e-tron; het eerste elektrische model van het merk met de vier ringen dat van de band rolt in Brussel.

“De vraag naar leefbare en duurzame mobiliteitsoplossingen zal in de toekomst in en rond grote steden alleen maar groeien. Met The Place To -e- willen we in Antwerpen – een stad die vandaag sterk inzet op nieuwe, milieuvriendelijke mobiliteit – het grote publiek beter informeren en enthousiast maken over elektrische mobiliteit door een waaier aan ervaringen en activiteiten aan te bieden,” legt Stefan Kerckhoven uit, Directeur Audi Import.

In The Place To -e-  staat de beleving centraal. Zo kunnen in de e-scape room met een oppervlakte van 80m² spelers de gevangengenomen ingenieur van de Audi e-tron helpen te bevrijden terwijl ze elektrische mobiliteit op een speelse manier ontdekken. De Audi e-tron en zijn optionele virtuele buitenspiegels vormen een essentiële sleutel in de uiteindelijke oplossing van de avontuurlijke puzzel. Er werd veel aandacht besteed aan het gebruik van technologie: hologrammen, interactieve projecties, mechanische installaties… elementen die we tot nu toe niet vaak zagen opduiken in een escape room. Bijna een uur lang puzzelen de deelnemers, waar ze logica moeten gebruiken om de verschillende raadsels op te lossen en een reeks testen moeten doorlopen; alleen dan zullen ze in staat zijn om het mysterie op te lossen.

Een wisselende tentoonstelling zal het publiek laten kennis maken met toekomstige elektrische Audi  modellen in hun  conceptvorm, zoals de Audi PB18 e-tron, een elektrische high-performance sportwagen en de Audi e-tron Vision Gran Turismo die vanuit een racespel ontwikkeld werd.

In de e-arena kunnen gamers het virtuele racevoetbalspel ‘Rocket League’ naspelen op een echt veld. In deze game besturen de deelnemers een voor de gelegenheid ontwikkeld elektrisch wagentje en proberen ze doelpunten te scoren op een soort voetbalveld.  

Elektrisch rijden kan het best ervaren worden tijdens een testrit. De Audi e-tron is uitgerust met een ingenieus recuperatiesysteem dat voor 30 procent bijdraagt aan het rijbereik van de Audi e-tron.  Die energierecuperatie kunnen de bezoekers zelf uittesten tijdens een testrit langs een vooraf uitgestippelde testroute.

Om kans te maken op een weekend met de Audi e-tron, en om een onvergetelijke herinnering te behouden aan zijn bezoek, wordt elke bezoeker uitgenodigd om een leuke foto te nemen in de sofa van Smile Safari, het allereerste Instagram museum van België.

De bezoeker kan dan weer op een originele manier zijn honger stillen tijdens een uniek private dining concept en primeur in België, waar een culinaire topervaring letterlijk naar de genodigden toe komt rijden via een… rollende tafel. Elk gerecht wordt gepresenteerd in een eigen decor en om helemaal in het thema te blijven wordt er bewust gewerkt met duurzame ingrediënten.

De interactieve dag afsluiten kan op de prachtige rooftop bar ONTOP op het dakterras waar u kan genieten van een uniek uitzicht.

The Place To -e- wordt de komende drie maanden een echte hotspot waar altijd iets te beleven valt. Naast het ruime aanbod van dagelijkse experiences zullen er ook bijzondere evenementen georganiseerd worden en interessante expert talks rond thema’s als mode, duurzaam reizen, stadsmobiliteit en technologie. Of bezoekers kunnen er de Magnum-fototentoonstelling komen bewonderen: een adembenemende fotoreeks van het gerenommeerde agentschap Magnum Photos dat vijf dagen lang beelden mocht schieten in de fabriek van Audi Brussels. De twee vermaarde fotografen Paolo Pellegrin en Gueorgui Pinkhassov legden op intrigerende wijze de kracht en elegantie van robots en de toewijding en passie van de fabrieksmedewerkers vast. In de fotoreeks komen de innovatie, kwaliteit en aandacht voor detail naar voren die ook de technologie van de Audi e-tron kenmerken.

De eventagenda kan geraadpleeg worden op www.theplaceto-e.be.

Audi en Antwerpen: samen mobiel in dezelfde duurzame richting

The Place To -e- omvat ook e-lectrify & mobility: een expo waar bezoekers op een laagdrempelige manier de visie op duurzame stadsmobiliteit van Audi, de stad Antwerpen, en hun partners van “Antwerpen morgen” en “Slim naar Antwerpen” zoals Poppy, Scooty en Velo, ontdekken. Die laatste zet zijn woorden kracht bij met emissievrije zones step-, fiets-, en autodelen en op toekomstgerichte stadsontwikkeling. Audi wil daar als maker van duurzame mobiliteit zijn steentje toe bijdragen door meer in te zetten op slimme laadinfrastructuur voor elektrische auto’s.

Concreet wil Audi een portfolio van intelligente laad- en energieoplossingen uitbouwen en een duurzaam ecosysteem creëren dat een antwoord biedt op vragen van particulieren en wagenparkbeheerders rond elektrische wagens. Dat aanbod omvat laadstations voor thuis en op het werk, maar ook een laadpas voor het laden onderweg die toegang biedt tot meer dan 100.000 laadpunten in 25 Europese landen. Audi stapte ook mee in de joint-venture Ionity dat 400 laadstations met elk 6 laadpunten uitrolt langsheen Europa’s belangrijkste routes.

Audi Brussels maakt elektrisch rijden op de wijze van Audi mogelijk  

Tenslotte kunnen gasten in de The Place To -e- de Audi e-tron en zijn Belgische connectie beter leren kennen. In de CO2-neutrale fabriek van Audi Brussels bouwen 3.000 medewerkers mee aan de eerste volledig elektrisch aangedreven seriewagen van het merk met de vier ringen.

De Audi e-tron luidt voor het merk het begin van het elektrische tijdperk in: tegen 2025 plant het meer dan 30 geëlektrificeerde modellen – deels volledig elektrisch, deels plug-in hybrides. Tegen 2025 wil Audi dat een derde van zijn verkochte wagens elektrisch rijdt. In The Place To -e- krijgen bezoekers alvast een mooi voorsmaakje van hoe elektrische en duurzame mobiliteit er in de toekomst zal uitzien. Meer informatie is te vinden op www.theplaceto-e.be.

Ervaar het allemaal zelf

The Place To -e- is open van 1 mei tot en met 28 juli 2019: elke donderdag en vrijdag van 12u tot 20u en elke zaterdag en zondag van 10u tot 18u. Op aanvraag is het mogelijk om er ook bedrijfsevenementen te organiseren op maandag, dinsdag of woensdag.

De elektrische high-performance sportwagen Audi PB18 e-tron is te bewonderen van 1/05 – 29/05, de Vision Gran Turismo die ontwikkeld werd vanuit een racespel van 13/06-16/06.

e-scape: Een missie in de e-scape room wordt gespeeld met 3 tot 6 deelnemers. Reserveren kan via  de website www.theplaceto-e.be en kost 100 euro per missie (niet per persoon dus).

e-at: De unieke gastronomische ervaring met een 5 gangenmenu met bijpassende wijnen of sapjes van de Rolling Table kost 199 euro pp. De hele Rolling Table kan in zijn geheel gereserveerd worden voor 20 personen of particulieren kunnen het gewenst aantal plaatsen boeken. Reserveer via [email protected], www.theplaceto-e.be of bel +32 471 17 00 12.

e-drive: Reserveer uw testrit op www.theplaceto-e.be en neem de tijd voor een persoonlijke kennismaking met de Audi e-tron en alle laadmogelijkheden.

e-vents: Raadpleeg de eventagenda op www.theplaceto-e.be.

 

Over Audi Groep

De Audi groep stelt wereldwijd ruim 90.000 personen tewerk, waaronder meer dan 2.500 in België. In 2018 verkocht het merk met de vier ringen wereldwijd ca. 1,812 miljoen nieuwe wagens, waarvan er 28.710 ingeschreven werden op de Belgische markt. In ons land bereikte Audi in 2018 een marktaandeel van 5,2%. Audi focust op de ontwikkeling van nieuwe producten en duurzame technologieën voor de mobiliteit van de toekomst. Van 2019 tot eind 2023 plant de onderneming een totale investering van ongeveer 14 miljard euro in elektrische mobiliteit, digitalisering en autonoom rijden.
 

Perscontact

Joke Bollens
[email protected]
+32 471 37 72 90

Joke Bollens

Account Executive, Ketchum Brussels

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Ketchum

Ketchum is an international PR consulting agency, located in Brussels, with a focus on corporate clients. We offer you communication solutions with a twist: creative and out of the box. If you’re looking for fresh and new ideas to solve topical problems, Ketchum is your perfect match.  
 

Contact

Scheldestraat 122 Brussel

ketchum.brussels