ARTISTRY™ IDEAL RADIANCE™, gepatenteerde technologie voor een stralende huid

Brussel, 3 juni 2014 - De uv-straling van de zon, het verouderingsproces en hormonale veranderingen kunnen ongelijkmatigheden in de huid veroorzaken. Vrouwen van over de hele wereld noemen dit als één van hun top-3 schoonheidsproblemen*. Daarom lanceert ARTISTRY™ een huidverzorgingslijn die helpt de huid te egaliseren en te doen stralen met de hulp van gepatenteerde technologieën. ARTISTRY™ IDEAL RADIANCE™ voorkomt huidirritatie, behandelt donkere huidverkleuringen en beschermt de huid tegen schadelijke invloed van buitenaf. Het is vanaf vandaag verkrijgbaar.

Volgens Jesse Leverett, senior wetenschappelijk onderzoeker bij Amway, is het vrijwel onmogelijk om dagelijks alle huidirritaties te voorkomen: “Door schadelijke invloeden van onder meer uv-straling, stress en het verouderingsproces, ontstaan irritatie en gevoeligheid. Dit leidt tot de aanmaak van melanine, het verdedigingsmechanisme van de huid, en uiteindelijk tot het ontstaan van verkleuringen.”

Voorkomen. Behandelen. Beschermen.

De vandaag in België geïntroduceerde ARTISTRY™ IDEAL RADIANCE™ productlijn bevat een samenstelling van bijzondere botanische ingrediënten. Hierin zitten extracten van onder meer madeliefjes, jasmijnbloemen en de Europese geranium. Deze beschermen de huid tegen invloed van buitenaf en ondersteunen de natuurlijke functie van de huid om pigmentverkleuring tegen te gaan. De formule is versterkt met sterk geconcentreerde parelproteïne om het ontstaan donkere vlekken en huidverkleuringen te verminderen.

De huidlagen onder het huidoppervlak worden extra gehydrateerd dankzij een exclusieve 3D technologie met drie krachtige werkingen, namelijk het verhelderen (acerola), kalmeren (zoethoutextract) en hydrateren (ceramide 3) van de huid.

Samen met Yale University senior researcher Dr. John Pawelek, een expert op het gebied van pigment en pigmentmutaties, werkten ARTISTRY-wetenschappers over de hele wereld aan de ingrediëntenselectie. Zo creëerden ze het meest geavanceerde huidverzorgingssysteem dat op dit moment beschikbaar is.

De ARTISTRY™ IDEAL RADIANCE-collectie biedt drie van de meest vernieuwende huidverzorgings-producten om donkere huidverkleuringen en hyperpigmentatie te bestrijden:

ARTISTRY Illuminating Essence**: Dit zijdezachte, snel absorberende en verzorgende extract laat uw huid stralen als nooit tevoren en zorgt voor een onmiddellijke hydratering. Binnen 24 uur worden donkere vlekken en huidverkleuringen lichter van kleur waardoor de huid egaler en zuiverder wordt. Prijs: € 94,74 - 30 ml

ARTISTRY Spot Corrector**: Deze sterk geconcentreerde formule richt zich op het verwijderen van zelfs de meest hardnekkige donkere vlekken en verkleuringen om te zorgen voor een egalere, stralende huidteint. Prijs: € 62,73 - 15 ml

ARTISTRY Illuminating Moisture Cream**: Een ultrarijke, intensief hydraterende crème die de huidteint helpt egaliseren en de natuurlijke vochtbarrière van de huid opbouwt. Voor een extra heldere en stralende huid. Prijs: € 64,92 - 50 ml

Een schitterend resultaat

De wetenschappers van ARTISTRY™ testten twaalf weken lang de individuele werking van de Illuminating Essence en van de Spot Corrector. De proefpersonen brachten de producten tweemaal per dag aan. De resultaten werden zowel gemeten door middel van zelfrapportage als met kleurmeetinstrumenten en digitale fotografie:

• Na twee weken
    • 78 procent van de geteste vrouwen vond dat hun huid lichter en stralender was (Illuminating Essence in combinatie met Spot Corrector of Illuminating Moisture Cream).
    • 78 procent vond dat donkere vlekken, sproetjes en verkleuringen waren verminderd (dankzij de Spot Corrector).
  • Na vier weken
    • 98 procent van de vrouwen stelde vast dat hun huid lichter en stralender was wanneer ze de drie verzorgingsproducten combineerden.
  • Na twaalf weken
    • 80 procent van de geteste vrouwen stelde vast dat het aantal donkere vlekken en verkleuringen verminderden wanneer ze de drie verzorgingsproducten combineren.

OVER ARTISTRY™, EEN EXCLUSIEF MERK VAN AMWAY™

ARTISTRY™ is een toonaangevend merk van hoogwaardige verzorgingsproducten voor zowel vrouwen als mannen. Het ontwikkelt traditionele gezichtsverzorgingsproducten, anti-aging producten en producten die de huid doen stralen. De producten voor lippen, ogen en gelaat worden klinisch getest en zijn het resultaat van het continue streven van ARTISTRY™ naar innovatie. ARTISTRY™ staat in de top vijf van meest verkochte merken voor huidverzorgingsproducten ter wereld (bron: rangschikking van Euromonitor International Limited 2013).

OVER AMWAY™

Amway, ’s werelds grootste speler in de directe verkoop, is al sinds zijn oprichting in 1959 gevestigd in Michigan in de Verenigde Staten. De drie best verkopende merken van Amway zijn Nutrilite™ voor voedingssupplementen, mineralen en maaltijdvervangers, ARTISTRY™ voor huidverzorging en cosmetica, en eSpring™ voor waterbehandelingssystemen. Alle producten van AMWAY™ worden over de hele wereld aan de man gebracht door de onafhankelijke AMWAY™ Business Owners. Met een omzet van 11,8 miljard dollar in 2013 leidt AMWAY™ de wereldwijde ranglijst van spelers in de directe verkoop (bron: Direct Selling News 2014 Global 100).

Informatie voor de lezer: www.amway.be

Voor meer informatie, het aanvragen van samples of beeldmateriaal:

Kevin Scheers
Ketchum namens Amway
E: kevin.scheers@ketchum.com

*Bron: 2012 report van de Mintel Market Research Group

**De producten van de ARTISTRY™ IDEAL RADIANCE™-collectie kunnen apart gebruikt worden, maar geven de zichtbaarste resultaten in slechts 7 dagen, wanneer ze samen gebruikt worden. Voor een optimale werking raden we aan om dagelijks een zonnecrème met beschermingsfactor SPF15 te gebruiken en voor nog meer bescherming raden we Protection Intensive van ARTISTRY™ aan met beschermingsfactor SPF30 of een van de foundations van ARTISTRY™, die allemaal een beschermingsfactor van SPF20 hebben. De ARTISTRY™ IDEAL RADIANCE™-collectie is beschikbaar op www.amway.be.

20140526_Persbericht_Artistry-Ideal-Radiance_NL_FINAL.pdf