Vanden Borre test interactief online shoppen

Van 17 september t.e.m. 15 november krijgen online klanten bij Vanden Borre interactief en live advies voor Samsung-producten via Vanden Borre-verkopers met een Google Glass

Sint-Pieters-Leeuw – Vanden Borre test als eerste retailer in België interactief shoppen voor zijn online klanten. Wanneer de klant geïnteresseerd is in een Samsung-product, zal hij zien wat de verkoper ziet via Google Glass en kan hij met hem communiceren alsof hij zelf in de winkel is. Deze unieke dienst laat bezoekers van de Vanden Borre-website toe om de Samsung-toestellen te ontdekken zonder zich te hoeven verplaatsen. Ze kunnen live informatie vragen aan de verkoper in de winkel. Deze beantwoordt hun vragen, geeft advies en demonstreert het toestel aan de hand van de Google Glass. Het toestel kan nadien online besteld worden.

Charles-Henri de Maleissye, CEO van Vanden Borre: "Deze test past perfect bij de omnichannel strategie van Vanden Borre die steeds opnieuw zoekt naar nieuwe diensten die de complementariteit van onze website en winkels verenigt. Het geeft de klant een bijkomende mogelijkheid om advies te vragen, en geeft ons de kans om de klant nóg beter te informeren."

Live advies via vandenborre.be

Met deze test brengt Vanden Borre de elektrowinkel van de toekomst een beetje dichterbij. In de winkels van Turnhout en Brussel City II zullen 2 verkopers voorzien worden van een Google Glass waarmee ze bezoekers van vandenborre.be live zullen kunnen helpen. Een bezoeker die wenst contact op te nemen met de verkoper zal kunnen doorklikken op de pagina’s van de deelnemende Samsung-producten.

"Innovatie is één van de stokpaardjes van Samsung", aldus Bruno Tazzer, marketing manager TV bij Samsung België. "We zijn dan ook zeer tevreden om mee in dit project te stappen. Bovendien biedt dit een echte meerwaarde voor de online shopper die de vele features van onze toestellen zo beter kan ontdekken."

De test is van start gegaan op 17 september 2015 en loopt twee maanden t.e.m. 15 november 2015.

###

 

Noot voor de redactie:

Over Vanden Borre

Vanden Borre is een detailhandel in consumentenelektro en –elektronica, gaande van kleine en grote huishoudtoestellen, over tv’s en video's tot telefonie en multimedia. Vanden Borre heeft 60 verkooppunten in België en stelt 1200 mensen tewerk, waarvan er meer dan 200 zich hoofdzakelijk met dienstverlening bezighouden. Samen zorgen ze voor een jaarlijkse omzet van zo’n 400 miljoen euro.

Vanden Borre maakt deel uit van Darty, een Europese distributiegroep gespecialiseerd in elektro. De kantoren van Vanden Borre zijn gevestigd in Sint-Pieters-Leeuw.

Voor meer informatie: www.vandenborre.be

Over Samsung

Samsung Electronics Co., Ltd. Is een baanbrekend bedrijf dat vorm geeft aan de toekomst met ideeën en technologieën die onze kijk op televisies, smartphones, wearables, tablets, camera’s, digitale toepassingen, printers, medische hulpmiddelen, netwerksystemen, halfgeleiders en led-oplossingen ingrijpend veranderen. Ook in het Internet of Things spelen we een voortrekkersrol met initiatieven zoals Digital Health en Smart Home. Daarvoor kunnen we rekenen op 319,000 medewerkers in 84 landen. Samsung Electronics Co, Ltd. boekt een jaaromzet van 196 miljard USD. Voor meer informatie kunt u terecht op onze officiële website www.samsung.com en onze officiële blog global.samsungtomorrow.com.

Gregoire Tack

Commercieel Directeur, Vanden Borre

Koen Dekoning

Corporate Communications Manager, Samsung Electronics België

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Ketchum

Ketchum is an international PR consulting agency, located in Brussels, with a focus on corporate clients. We offer you communication solutions with a twist: creative and out of the box. If you’re looking for fresh and new ideas to solve topical problems, Ketchum is your perfect match.  
 

Contact

Scheldestraat 122 Brussel

ketchum.brussels